Alla inlägg den 29 september 2009

Av Annica - 29 september 2009 22:52


Hej på er !


Nu är det jag ( Annica ) som skriver och det var ju ett tag sedan då det annars bara är djuren som bloggar men i dag fick jag lov att låna den Glad av dom !


I går fick jag för mig att jag skulle prova att rida Akke helt själv utan någon som håller i ( JAG VET ATT DET VAR DUMT, DET HAR JAG FÅTT ÄTA UPP AV BLA MIN SAMBO ) vilket vi aldrig gjort tidigare och till en början gick det jättebra !
Han lyssnade fint och var med på noterna tills han blev RUSKIGT PIGG !!!

Han blev så pigg och glad och började prata och tyckte att det var jätteroligt att bli riden men till slut tyckte han att det blev lite för väl roligt...

Han började småtrava, tog ner huvudet och ruskade som dom så busigt brukar göra och sedan var det igång, allting hände så snabbt så jag hann inte reagera...

Han bockade som värsta rodeohästen och nog för att han är westernhäst men detta var ju lite väl...
Han bockade i 3 varv innan jag for av och landade framför honom med resultatet av att han sprang över mig...

När jag låg där och såg honom komma ett varv till så tänkte jag att snälla låt det inte göra lika ont den här gången men då såg han att mamma låg där och undvek mig genom att veja åt sidan så jag slapp bli överkörd en gång till

När jag väl kom upp på fötterna så var det ju bara att ta tjuren vid hornen och hoppa upp igen och det gick jättebra !

Summan av allting blev en mosad arm ( som tur är så tror jag att det bara är mjukdelsskador ) som jag inte kan böja plus att den är såå missfärgad, jag är blå / svart över hela kroppen och kan inte vrida huvudet / nacken åt vänster.

Dom som såg det hända sa att han klev på bla armen så det är väl inte så konstigt att man har ont...

Nu ska jag i alla fall kurera mig och sedan är det nya tag igen

Det var nog inte sista gången man for av...

Tror jag har farit av i alla fall runt 10 gånger det senaste året men alla var ju som tur var inte sådana här kraschar Flört


Må så gott på er alla


ps, ska försöka väcka kameran och foto mina skavanker så får ni se... ds


Kramar A



 

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards