Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Ny vecka...

Av Annica - 8 mars 2010 20:08


                                              


Hej hopp 


Jaha, då har en ny vecka börjat efter en mys pys helg


Veckan började bra med strålande  = vårkänslor    


Dartan är ju igångsatt nu sedan skadan för nästan tre månader sedan och piggare och gladare häst får man nog leta efter  han tycker det är sååå roligt att få bli riden igen !

Och det tycker ju självklart jag med =)

Dartis är en såå rolig pojke att rida, alltid glad, pigg och framåt, jag älskar att rida honom och känner mig som på små rosa moln efter varje ridtur  

Men...

Risken för bakslag på skadan är stor...

Så....

Vi håller alla tummar och tår att allt går bra !


  


Akke har blivit "riden" tre gånger den här veckan och han är ett litet energiknippe...

Han tycker verkligen att det är roligt att gå på promenad, men det märks att han är bebis för han blir väldigt trött i huvudet fort, min lilla plutt  

Jag tror han kommer bli en glad och pigg häst att rida och jag längtar verkligen tills han är helt inriden, ska bli sååå kul =)

Jag mätte honom i går och nu är han ca 1,51 cm i manken och ca 1,54 cm i bak, mätt lite på en höft så siffrorna är nog inte att lita på till 100%...

Det var det jag tyckte häromdagen att hans ena täcke sitter så mycket bättre nu ( har varit lite stort ) och då förstår jag ju varför...

Han har alltså växt ca 4 cm sedan i slutet av december....

Kanske han har lite växtvärk....

Om ca fem månader så fyller han tre år, min lilla bebis som bara var tre äpplen hög när vi hämtade honom ;-)

Men...

Han är fortfarande bebis i huvudet, så barnslig kille...

Häromdagen när jag skulle ta in honom så kommer han i full galopp med en super stor gren i munnen som han sen springer runt och leker med  

Min jättebaby  

Han verkar ju gilla pinnar då det inte är första gången...


      


Hoppas ni alla får en trevlig vecka =)


Kram  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards