Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Annica - 23 juli 2010 19:18


               


Vilken fantastisk människa hon är, min mamma...


Underbar


Alltid så glad trots allt hon varit med om...


När Gulfkriget började fick hon för sig att hon skulle åka dit och jobba ( hon är sjuksköterska ) så sagt och gjort åkte hon ner till Riyadh i Saudiarabien och jobbade som Svensk sjuksköterska vilket var väldigt oroande för mig då man dagligen hörde på tv och radion om bombade sjuktält...

Men allt gick bra och det måste ha varit en enorm upplevelse !


Kort efter hemkomst fick hon leukemi...


Hon var sååå sjuk...


Men efter många långa behandlingar, operationer och år blev hon frisk  


Åkte då på semester till USA, Florida för att vila upp sig och vad händer då...

Jo, hon träffar en man och för att göra en lång historia kort så har dom nu varit gifta i ca 10 år och hon bor nu i Florida sedan lika lång tid tillbaka.


Men....


Säg den lycka som varar för evigt...


För några år sedan var det dags igen...


För henne att bli sjuk...


Hjärtat....


När hon hade cancer så fick hon så mycket och starka doser cellgifter så dom har förstört hennes hjärta, dom har tagit död på hjärtmuskulaturen så hon bara hade 10% kvar av hjärtats kapacitet...


Jag kommer aldrig glömma då dom ringde från hennes sjukhus och sa att dom inte trodde hon skulle överleva natten om hon inte fick ett nytt hjärta vilket inte försäkringen täckte så det skulle kosta en dryg miljon...

Som att jag skule ha den sortens pengar...

Tror inte det va...


Men den som tror på mirakel...


Hon överlevde natten, och nästa natt, och nästa, och nästa, och sakta men säkert piggnade hon på sig !

Läkaren hade aldrig varit med om någonting liknande !


Jag skiter fullständigt i hur det gick till, huvudsaken är att hon överlevde...


Efter lång sjukhusvistelse fick hon åka hem med en defibrilator inopererad som deffar igång hjärtat varje gång det stannar och det var tur i oturen att det var i USA hon blev sjuk för här i Sverige har dom inte kommit lika långt i utvecklingen så det är endast ett fåtal som får en def inopererad...


En pacemaker hade aldrig kunnat hjälpa henne då dom fungerar på olika sätt...


När hon hade piggnat på sig kom nästa smäll...


Det var då jag blev sjuk...


Det var en orolig tid för henne...


Och strax efter det så dog hennes mamma, min mormor, helt oväntat, som en blixt från klar himmel...


Ja, jösses....


Att man kan orka med så mycket i ens liv....


Hon måste vara en stark person...


Min mamma...


Den bästa i hela världen =)


Alltid på strålande humör =)


Jag är stolt över att hon är min mamma !


Älskar dig mamma  


  

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards