Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Svamp, hästskit och kinamat...

Av Annica - 26 augusti 2010 23:49


               


Dåligt med bloggande har det varit här på senaste tiden =(


Blir så ibland....


Jaha, vad har hänt här hemma den senaste tiden då...???


Vi har varit i skogen en hel del och plockat skogens guld = kantareller !!!


Mums =)


  


Hösten är verkligen Tysons tid då han älskar våra långisar i skogen för när Stefan och jag går på svampjakt så är vi inte ute en timme utan vi kan vara ute mååånga timmar vilket min lilla luddtass älskar =)


Svamp är såååå gott !!!! I love !!!


Tyson tror att han också tycker om svamp och vet att om man väntar fint så kanske man får smaka ;-)


    


Min kära sambo var så go så han rensade och fixade all svamp trots att han inte tycker om det själv och efter det lagade han världens godaste kinamat...

Tänk så bortskämd jag blir, hmmm.....


I måndags mockade och städade vi ur Akkes box, puhh så jobbigt det var, perfekt för nacken och ryggen, hmmm, eller inte...

Men det är skönt nu när det är gjort =)

Det var det sista som var kvar att göra så nu känns det super när allt är klart fast det på ett sätt känns lite sorgligt att städa bort allt Akke...

Men det kommer att bli jättebra !


Nästa vecka ska vi stalla in Dartan, känns skönt tycker jag fast jag är inte så säker på att han håller med...

Fick han bestämma så skulle han nog hellre gå kvar på bete men hans mamma tycker att det är bra för honom att komma in för han fryser ju så lätt ;-)


  


Må så gott vänner  

 
 
Vicke

Vicke

27 augusti 2010 04:15

kantareller får jag aldrig nog av, smörstekta på hårt bröd är inte dumt, ha en fin dag nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linda

27 augusti 2010 06:52

Vilken härlig hund du ha som äter svamp!:-) å vilken karl som kan laga sån mat de är jag inte bortskämd med! Ha en trevlig helg!;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards