Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Annica - 5 oktober 2010 19:21


               


Saknar...


Mina bebisar....


Eller rättare sagt.... Mina fd bebisar....


Om man bortser från ponnytiden så var Apache min första EGNA stora häst vilket var sååå stort !!! Alltså ingen foderhäst utan min egna, det tog ett tag innan jag fattade det ;-)


Jag kommer nu dom närmaste dagarna presentera mina pluttar från förr =)



                                   Apache Black River

           

                                          1995

 

                                 e: Eagle Dancer  

 

                             u: Ebony's Avis Jane           

           

Apache hade vi äran att lära känna under våren 1999.

Jag hade under en längre tid sökt efter en häst av rasen American Curly och när vi hittade en som tom bodde i samma stad som oss så var det bara att slå till !

Apache var när vi hämtade honom en 5-årig hingst och eftersom vi aldrig hade haft hingst tidigare så var detta en utmaning som hette duga...

Apache är en hård kille med enormt starkt psyke som gärna inte släpper in någon i hans liv men när han väl gör det så är han en riktig följeslagare :-)

Årsskiftet 2001 - 2002 tog vi beslutet att kastrera honom pga en hel del problem med hans mage vilket var ett bra beslut för hans mage återhämtade sig :-)

Innan hans liv som val så blev han stolt pappa till en avkomma som kallas "Neema".

Apache och jag var ut på en del mindre tävlingar vilket han tyckte var kul :-)

Sommaren 2006 tog vi beslutet att sälja Apache.

Han såldes till Monique och Thor Lunde där han verkar trivas som fisken i vattnet !

 

Det var allt om Apachen =)

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards