Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Annica - 7 oktober 2010 14:59


               


I dag fortsätter jag med att berätta om mina bebisar från förr och i dag har turen kommit till Akke !


Akke kom till oss i oktober 2008 då vi lånade honom som liten busig sällskapshäst men som jag misstänkte så föll jag för honom och kärade ner mig så vi köpte honom av Marika =)



  


    

                                   Elvis Little Akilles

                                                  2007

                                       e: Zans Little Elvis

                                      u: Hawkhills Aquila

                                    ue: HH Butter Skipster

 

 

Vi köpte Akke när han var 1 år och en riktig liten busunge ;-)

Akke var väldigt lättlärd och hade inom det närmaste halvåret lärt sig att både badas, klippas med maskin mm. Han älskade att lära sig nya saker =)

När han var 2 år satt vi honom under betet och när han blev 3 "red" vi in honom, endast skritt och trav.

Juli 2010 bestämde vi oss för att sälja honom. Han hade nu lärt sig grunderna och var redo att flytta till ett nytt hem för att förhoppningsvis inom några år komma ut på tävlingsbanorna.

Akke är utan tvekan den roligaste hästen jag träffat och vi lärde oss oerhört mycket tillsammans.

 

 

  

 

 

            



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards