Alla inlägg under november 2010

Av Annica - 14 november 2010 20:22


            


Bilden ovan = JAG  

10 dagar till ska jag gå så där men sen ska jag vara fit for fight


Längtar tills dess...


Längtar efter att kunna rida....


Längtar tom efter att kunna mocka....


Tänkte jag skulle be min älskade sambo att hjälpa mig att sadla mm så jag i alla fall kan rida ut en liten sväng, tur att man är en cowgirl nu när jag måste rida på en hand  


Med tanke på att jag redan har gått så här 1 vecka nu så hoppas verkligen att 10 dagar räcker så att jag är bra sen, börjar bli väldigt rastlös nu  

Och snart finns det inga fler glögg sorter att prova så vad ska jag då göra 


I dag blev det glögg provning á la "Saffrans Glögg" = 10 stjärnor av 10 !


Jättegod, smakar som flytande lussebullar =)


Jammi =)


                           




  



Av Annica - 12 november 2010 20:00



                   TREVLIG HELG, SUG OCH SVÄLJ  



                    




Av Annica - 11 november 2010 22:43


              


Snacka om att man har otur...


Häromdagen gjorde ju jag illa min arm ganska mycket och har sedan dess inte kunnat använda den så mycket och vad tror ni händer då...


Självklart så halkar jag när vi är på promis med Tyson...

Och självklart så tar jag emot mig med samma arm som jag för några dagar sedan landade på = AJ  

Jag finner inga ord...


Till råga på allt så fick jag i kväll för mig att jag skulle ta en tur med bästaste Dartis och har ni någon gång sadlat mm med bara en arm så vet ni hur svårt det är...

Fick avbryta ridturen när vi kommit halvvägs pga värken i armen =(

Men...

Det var i alla fall en superhärlig tur i mörkret med min finaste prins som tyvärr blev lite ledsen över att han bara fick trava och inte galoppera som han älskar...

Men det kommer fler dagar =)

Natti, natti  


  

Av Annica - 10 november 2010 19:35


               


Vilken pissdag det har varit i dag  


Min älskade sambo har ju varit så go och mockat dom senaste dagarna eftersom jag inte kan röra armen och go som han är så släppte han ut pojkarna i morse för att sedan skynda sig hem och byta däck på bilen för att jag skulle åka säkert in till Uppsala, men....


Självklart ska ju allt alltid jävlas och likaså nu med...


Han börjar däckbytet med att ena hjulet tydligen hade bestämt sig för att inte lossna så efter en drös med fula ord mm så lossnade det och då märker han det...

VI HAR FÅTT MED FEL HJUL HEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Suck.........

Bara att sätta dit sommardäcket igen och sladda sig in till stan vilket inte var roligt...


Sedan olyckan så är ju jag LIVRÄDD att köra bil på vintern men eftersom det tydligen var viktigt att jag kom på det här läkarbesöket så hade jag ju inte så mycket att välja på...


Stora vägen var ju bara blöt så där var det ju ingen fara men lilla vägen mot Funbo var piss...


När jag nästan kommit fram till stora vägen så möter jag en lastbil = kul...

Eller inte....

Min bil bara glider och har sugits fast i modden och jag glider rakt emot fronten på lastbilen = rädd Annica !

Eftersom vi har automat så kastade jag i neutralen och försökte göra mitt bästa och här sitter jag ju nu med en hel bil utanför huset = det gick bra =)


När jag kom hem så kom migränen....


Så nu har jag precis kvicknat till efter en skit pissdag  


Ja, ja... Nya tag i morgon =)


ps, många kramar och pussar till min kära hovslagare som alltid ställer upp 

Av Annica - 7 november 2010 19:50


                    


Jaha, då har alla helgon passerat för det här året då..

Med tankar på dom som inte finns kvar på detta jordeliv så brann det ljus för var och en...

En speciellt...


Undrar vad som händer när man dör.... Allt kan ju inte bara ta slut...

Tyvärr så lär man väl en dag få reda på det...

Om man inte blir vampyr innan  


I går gjorde jag det igen...


Fick närkontakt med marken när min älskade Dartan och jag var ute på tur...


Vi skulle "svischa" över ett dike då han halkade med baken så framdelen försvann och vips så var jag på andra sidan diket...

Var sååå jävla dum så jag tog emot mig armen = aj...

Så nu har armen dött, kan inte böja den alls =(

Tur att jag inte hade min nya ring på mig för min hand har svullnat upp oxå =(

Först trodde jag att han som vanligt snubblade men i dag gick jag och kollade på spåren och av dom att döma så tror jag han halkade.

Det jag mest brydde mig om var så klart honom för efter en sån vurpa så trodde jag att han skulle ha brytit alla sina ben men allt gick bra  


Tänk vad jag älskar min häst, han gör verkligen allt för mig, han försökte kravla sig upp så att jag inte skulle fara av, som Bambi på hal is...

Dartan är den första hästen som jag känner att jag vet allt om, litar på till 200%, han är ärlig och gör alltid sitt bästa, han skulle gå genom eld för mig, det vet jag !


Han är min bästa vän 


Har svårt att tro att jag någonsin kommer hitta en sån här vän igen...


Min pälskling  


  


Av Annica - 5 november 2010 20:52


               


Hej på er  


I dag har det varit en fantastisk dag med enorma upplevelser....


Vi var ute måånga timmar på långpromenad med vår älskade Tyson och vilket underbart väder det var, lagom kallt, fint i naturen med löv i regnbågens alla färger, super mysigt =)

Vi gick en väg vi aldrig gått förut och helt plötsligt blev skogen nästan som trolsk...

   

Se själva så vackert det var....


Men vad jag inte visste just då var hur rätt jag egentligen hade när jag sa att skogen var som trolsk....

Helt plötsligt tvärnitar Tyson och ställer sig med rest ragg och morrar mot ett träd... Både Stefan och jag tänkte att nu har det nog brunnit i vår lilla vovves huvud... Morra och resa ragg mot ett träd ;-) Vilken tokunge ;-)

Precis då prasslar det till i lövhögen framför trädet och som ut ur askan omvandlas löven till detta...

   


Ni må tro att vi också blev rädda då...


Vi la benen på ryggen och sprang, sprang, sprang och åter sprang tills vi nästan ramlade ihop av utmattning....

När vi hämtat andan såg vi inget ovanligt runt omkring oss utan allt såg ut som vanligt och både Stefan och jag såg på varandra undrande om vi drömde eller var vakna...

Summan av kardemumman måste ha varit att vi på något vis hamnade i en parallell värld, fråga mig inte hur men så var det i alla fall...

Eller....

Var det bara en dröm...  


Trevlig helg på er =) 

Av Annica - 3 november 2010 19:26


                


Wow, jag säger bara det, wow...


Hon är sååå duktig !


Vilket samspel !


Se och njut  



Av Annica - 1 november 2010 19:20


                    


Jag = en slags massa på ett par fötter...


Ja, så känns det ibland...


Speciellt i dag....


Blir så jävla less på livet ibland...


Kan man inte få må bra en fucking dag, ska det vara för mycket begärt det...

En dag att få vakna upp utan att det känns som att man kräks av smärta...

En dag att kunna rida och må bra resten av dagen...

En dag att slippa ha ont...

WOW, vilken känsla det skulle vara =)

Jag minns faktiskt inte hur det känns att må bra = bedrövligt rent ut sagt...

Ska det vara så här för resten av livet..??

I sånt fall så känns det vissa dagar som att jag gräver en grop och hoppar ner i den redan nu...

Jag orkar inte med smärtan och allt som följer med den längre...

Värdelöst....


Det enda jag vill är att må bra, tänk att få vakna upp och må bra, vilken känsla det måste vara...


Ja, ja, nu ska jag inte gnälla längre men det är ju min blogg så då får jag gnälla hur mycket jag vill  


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards