Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Annica - 22 januari 2011 22:06


Det stämmer ju faktiskt ;-)


   


 Bilden är lånad från Vickes fina sida, http://animeraigimp.bloggplatsen.se/



Av Annica - 22 januari 2011 15:43


           


Jag har full förståelse för dom som väljer att rida sin häst bettlöst, barbacka mm men det vore ju bra om dom människorna har lika stor förståelse åt andra hållet också...


Tänk såå farligt det är för hästen att använda bett, sadel och för att inte tala om det..benskydd !!!

Livsfarligt va..??!!


När jag skulle sälja en av mina förra hästar så allting nästan klart med en köpare tills hon sa att hon inte accepterade någon som helst utrustning till hästen vilket jag tyckte att det var ju helt ok, rida barbacka i sidepull eller hack är ju jättebra men det hon menade var ALLT, och då menar jag ALLT !!!


Om hästen i fråga ex skulle få fång skulle hon inte göra någonting åt detta utan det ska läkas ut av sig självt, gärna under tiden hästen går på hårt underlag 


Ja...

Ni kan ju tänka er själva hur det slutade...

Jag sa till henne att hon ALDRIG skulle få köpa häst av mig och att hon kunde fara och flyga in i pepparn....

Och nu är den här tjejen ingen "fjortis" som är helt grön utan hon är en vuxen människa som har hållit på med hästar lääänge + att hon sitter som ordförande i en stor och känd hästförening....


Bra va...???!!!


Vad säger man....

Man slutar aldrig förvånas...


Trevlig helg !

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards