Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Annica - 29 januari 2011 20:16


              


Mycket nu som pågår...


Älskar att vara med mina djur =)


Tycker att det är sååå kul att vara med Tyson och se honom jobba på hans dagliga "jobb promenad", älskar att rida min häst, han är alltid så glad och pigg trots att han bara blir riden tre dagar i veckan så är han lika glad ändå, väldigt tacksam pojke =)


Själv så tycker jag att det är ap trist att jag inte klarar av att rida mer =(


Ibland funderar jag på om jag överhuvudtaget egentligen orkar att ha häst, om jag ska fortsätta kämpa eller låta smärtan ta över och helt enkelt ge upp...

Men det vill jag ju inte...


I dag har Tyson fått en ny leksak, en tyg räv på ca 60 cm som han springer runt med och leker med, lättroad pojke =)


I går fick han ha sina klövjeväskor på sig när vi gick en promenad på ca 1 mil, väskorna vägde en hel del så pojken var ganska trött efter en mils kånkande ;-)

Nu är ju han van att bara sina väskor så speciellt tungt tror jag egentligen inte att det var...

Men kul hade han !

Och det är väl huvudsaken att ens djur har det bra !


Bilder från i går ( han tittar efter en räv som far över ängen... )


      



Av Annica - 29 januari 2011 17:20


            


Djurpratare...


Vad ska man tro om det egentligen...


Själv så har jag använt mig av en djurpratare vid ett par tillfällen till en av våra hästar och mycket stämde faktiskt in exakt på pricken och då var det även en del saker som ingen annan har kunnat veta...

Men...

Sen var det ju också en del saker som stämmer in på dom flesta hästarna, som älskar gräs och att gå på bete, älskar morötter mm...

Vilka hästar älskar inte gräs och morötter ;-)


Självklart så tror jag att det finns en del människor som har förmågan att kunna läsa djur mycket bättre än andra men att rent av kunna PRATA med dom vet jag inte riktigt vad jag ska tro om....


Men spännande är det i alla fall =)






Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards