Alla inlägg under januari 2011

Av Annica - 12 januari 2011 19:50

     


Hej på er !


Det har varit dåligt med uppdateringar här dom senaste dagarna men det blir så ibland...


Tänk vad tiden går fort....


Nu har det gått 1 år sedan Dartan skadade sig, känns inte så...


Tänk så bra han har återhämtat sig =)

Och veterinären som trodde vi skulle få ta bort honom, han trodde aldrig att han skulle kunna bli bra men ack så fel han hade, han känner inte min lilla kämpe ;-)

Men jag måste faktiskt hålla med om att det är helt otroligt att han har återhämtat sig, men.... Man vet ju aldrig hur mycket stryk hans mjukdelar har tagit så man kan inte slappna av helt ännu...

Men sån otur hoppas vi att vi slipper...


Bilden är från första ridturen efter skadan:


  


Tänk den dagen vi hittade Dartan i hagen, stackars lilla plutt =(

Och alla veckorna han hade boxvila var väl inte heller så kul för plutten =(


Men i dag är han piggare än någonsin   trist bara att det är så dåligt underlag ute nu =(

Trots fyrbroddat så halkade han ändå på den jävla blåisen =(

Men, men han verkligen ÄLSKAR att bli riden och jag ÄLSKAR att rida honom, mitt hjärtasynd att jag inte kan rida honom varje dag, det skulle han älska men som det är nu så klarar jag bara av att rida ca 3-4 dagar i veckan och man får väl vara glad för det i alla fall ! 


I dag har det varit en pissdag, huvudvärken från hell  


Hoppas på en bättre dag i morgon !


Hej hopp gummi.....


  



Av Annica - 10 januari 2011 00:07


                    


Nu är det någon / några här igen...


Jag har ju skrivit om detta förut, att vi misstänker att vi inte är dom enda som bor i det här huset och nu har dom varit i farten igen...


Saker byter plats med varandra...

Jag hör folk som pratar, ungefär som en livlig diskussion...

Ser skuggor som vi inte kan förklara....

Katterna kan sätta sig och titta rakt in ett hörn och följa någonting med blicken, någonting som jag inte ser...

Tyson kan från att ligga och vila kasta sig upp från soffan och ställa sig och vifta på svansen åt någonting som för mig är helt oförklarligt...


Ja, så har vi det hemma...


Mycket händer när det bara är jag hemma ( och det beror inte på att jag ätit för många värktabletter... ), det kan räcka med att Stefan går ut med Tyson så kör det igång, kan inte förstå varför, gillar det inte riktigt heller...

Hmm...


Vilken / vilka är det..??


Vad vill dom..???


        



Av Annica - 6 januari 2011 19:56


                 



Fodra och vattna mig väl
Var vänlig mot mig
Ryck inte i tyglarna eller tömmen
Slå mig inte när jag inte förtjänar det
Sko mig väl
Skydda mig om sommaren för solhettan
Skydda mig om vintern för kalla betsel
och lägg täcket på min rygg
Smek mig någon gång
Jag bär dig, jag drar dig
Jag lever endast för dig.


Författare Okänd

 

 

  

 

Av Annica - 4 januari 2011 18:21


         


Alla behöver vi ju en ny kalender nu när det nya året har börjat och vad kan väl vara bättre än att slå två flugor i en smäll  


En kalender vars pengar oavkortat går till ett bra syfte  


Själv kommer jag även i år att köpa min kalender från Föreningen Samvetet som verkar i Uppsala och är en ideell förening som tar hand om och omplacerar hemlösa och avlivningshotade katter.

I Uppsalaområdet finns cirka 2000 hemlösa katter, lågt räknat...

Katter som har lämnats vind för våg av människor som har tröttnat på dem, men som ändå har rätt till ett drägligt liv.

Det föreningen behöver hjälp med är att finna permanenta, kärleksfulla hem till katterna och till detta så krävs det pengar vilket vi kan hjälpa dom med genom att köpa denna kalender.


Själv så kan jag inte förstå hur man bara kan lämna ett djur vind för våg...


Fruktansvärt....


Vår ena katt "Lennox" har vi köpt från Föreningen Samvetet och han var en av dom kattungarna som hittades utomhus under Gränby Centrum då det var -19 grader, en del av kattungarna hade väldiga köldskador och deras mamma hade slutat att producera mjölk pga kylan...


Om vi någon dag ska ha en till katt så blir det självklart en från Samvetet, känns bra att kunna hjälpa till =)


Kalendern finns att köpa på flertalet affärer i Uppsala, se länken för fullständig lista: http://uppsalakatthem.com/om_oss.php


Avslutar med lilla söta Lennox ( den svarta )...


    

Av Annica - 1 januari 2011 13:37


         


GOD FORTSÄTTNING ALLA 


Jaha, då var 2010 slut och ett nytt år har börjat =)


Hoppas ni alla hade en mysig nyårsafton med god mat och självklart champagne ;-)


Vilket himlaspel det var i natt, det var sååå fina raketer, så här såg det ut hemma hos oss...


      


Då var det dags att summera det gångna året och det är ju lätt som en plätt...

Häst, hund, häst, hund, häst, hund och så lite mera häst och hund....  

Må så gott alla   

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards