Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Uppfödare del 2

Av Annica - 6 februari 2011 19:02

        


Jag spinner vidare på det här med hunduppfödare...


Stefan och jag bestämde oss för ett tag sedan att skaffa en till hund, vi har inte bestämt oss för NÄR vi ska göra det utan det kommer ödet att visa oss ;-)


Men i somras fick vi nys om en hund som lät helt perfekt för oss.


Det var en vit schäfer valp på 12 v och uppfödaren var en reg. och välkänd uppfödare så allt verkade vara för bra för att vara sant, tills...

Vi kom dit...

För det första så var det drygt 30 mil dit så det tog ju ett tag att åka och när vi sedan kom fram så möttes vi av en fruktansvärd syn...

Ägaren såg ut som hon inte hade sett en dusch på evigheter, tårna stack ut ur skorna, hon hade matrester som hängde på tröjan mm och den stackars valpen hade loppor och vad jag tror så hade den skabb också...

Valpen var oerhört skygg och kissade nästan på sig bara man rörde sig, enormt strykrädd...

Behöver jag säga att vi inte köpte valpen...


Hade jag varit gjord av pengar så hade jag köpt den för att sedan åka med den till ex Hundstallet men nu är jag inte gjord av pengar och en renrasig hund är ju inte direkt billig...


Och sen en annan sak jag så här i efterhand har funderat på är om valpen egentligen var deras...

Eller hade dom stulit den...

Kanske behövde snabba pengar....


Jag undrar om det är så pass vanligt med ruttna uppfödare eller om vi helt enkelt har haft maximal otur...


I dag har det inte varit en så bra dag, bihålorna helt jävla igensatta, kan inte böja huvudet framåt utan att det känns som att skallen sprängs plus att jag har en förjävlig huvudvärk =(


Tur att jag har alla mina prinsar som tar hand om mig =)


  

 
 
thildztar

thildztar

8 februari 2011 14:23

hej fin blogg! hur mår du? :)

http://thildztar.blogg.se

Annica

8 februari 2011 20:34

Tack för titten =)
Mår sådär, har bihåleinflamation...
Men, men det kommer bli bättre nu när jag har fått medicin !

 
Anna

Anna

9 februari 2011 09:40

Nej man ska inte köpa av sådana, då får de bara motiv att göra om det.

http://labradorretriever.blogg.se

Annica

9 februari 2011 12:12

Jag hoppas i alla fall att han kom till ett bra hem...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards