Alla inlägg under februari 2011

Av Annica - 3 februari 2011 17:22


                


Ja, vad ska man säga om årets vargjakt...


Skjut kåta muppar som siktar på allt som rör sig...


Hur vore det om dom hade haft lite koll på vad det är dom egentligen skjuter, ex så har dom ju skjutit ett par alfahannar plus att dom har splittrat minst 9 st vargpar och om man även räknar in skyddsjakten så har 15 par helt eller delvis utplånats den gångna säsongen...

Jakten har riktat in sig på dom vargarna som går i par för att dom vill förhindra fortplantning i reviren...


Själv finner jag inga ord  



Av Annica - 2 februari 2011 22:50


           


I'm back...


Från dom döda...


Nästan i alla fall....


I dag har jag faktiskt varit förskonad från allt spyande hela dagen  


Skönt att vara på bättringsvägen, ska försöka ta mig ner till Dartis i morgon, ska bli kul =)


Nackdelen med att vara sjuk är ju att man går ner i vikt när man ligger och kräks flera dagar och jag har ju som bekant problem med min vikt och kämpar för att gå upp i vikt eller åtminstone kunna behålla den vikten jag har men under dom här dagarna så har jag rasat 4 kg vilket är väldigt tråkigt när jag innan jag blev sjuk hade lyckats gå upp ett par kilon =(


Vissa kan knappt titta på en bulle utan att gå upp i vikt medans vissa ( läs jag... ) kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett gram...

Själv så äter jag ju som en häst, äter chips nästan varje kväll och när det är semmel tider så brukar jag äta ca en semla per dag men helt utan resultat...


Ja, ja....


Dagens i-landsproblem nummer 1...  



Av Annica - 2 februari 2011 14:49


                      


Vandra...


Ja, det är precis det jag ska göra i vår =)


Vi ska gå på en "mini vandring" med Tyson, ska bli jättekul !

Tyson kommer nog att ha hur kul som helst =)


Vi ska vara ute så länge som vi orkar och känner för och ha med oss picnic mm, såååå kul !!!


Tänkte att våren måste vara en bra årstid för det när det inte är alltför varmt ännu...

Känns ju lite överkurs att göra det mitt i den allra värsta smällheta sommaren när man har en Husky...


Jag ser verkligen fram emot detta, ska bli jättekul, hoppas jag ;-)



Av Annica - 1 februari 2011 19:31


  


Vilken syn...


Stefan såg någonting riktigt udda i dag...


I en gran nedanför vårat hus hänger det ett halvt ben från ett rådjur  


Under trädet är snön alldeles röd... 


Jag misstänker att det är vår vän lokatten som har släpat upp resterna av sitt byte så att inget annat djur äter upp det, kanske har han sparat det till lunch i morgon...


Jag kan ju säga att Stefan blev väldigt förvånad över att få se ett halvt ben hängandes i ett träd, det är ju ingenting man ser varje dag ;-)


Se själva på bilden....


  


Själv så har jag faktiskt lyckats äta lite i dag =)

Hoppas jag kan få behålla det också så att jag blir frisk snart, hatar det här...


Hej hopp !






Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards