Alla inlägg den 13 april 2011

Av Annica - 13 april 2011 20:40


 


Onsdag 13/4 2011


Har ni någon gång funderat på varför vissa saker blir som dom blir..??

Det har jag...

Det har nog alla gjort någon gång...


Själv så blir jag ibland väldigt deppig över min sjukdom, jag önskar att det gick att bli av med den, men det gör det inte.. den är här för att stanna.. det gör mig deppig.. kanske skulle göra dom flesta deppiga... det som gör det extra jobbigt är att jag aldrig kommer att bli bättre utan tvärtom, det kommer bli sämre... en dag... sakta men säkert... jobbigt...

Varför var det just jag som var tvungen att bli sjuk..??

Varför kunde det inte drabba någon dum människa i stället ex en mördare eller liknande..??

Varför blev det inte så..??

Vad har jag gjort för fel..??

Måste vara någon där uppe som hatar mig...

Det blev lite halvdjupt i dag, blir så ibland...

I morgon blir det inget läkarbesök pga min förkylning, proverna blir helt missvisande och fel så vi väntar tills förkylningen är borta vilket inte gör mig något för då blir det ytterligare några dagar som jag slipper få en borr inborrad i höften... Jag hatar benmärgsprov... Har märkt att det inte är många som vet vad ett benmärgsprov är... Alla tror att det är ett ryggmärgsprov... men icke... det är STOR skillnad...


Ryggmärgsprov / Lumbalpunktion = ett prov man tar på ryggmärgsvätskan genom att dom sticker med en nål mellan två st ryggkotor i ländryggen som kan ge info om bla infektioner, TBE mm.


Benmärgsprov / Benmärgsbiopsi = ett vävnadsprov som tas från benmärgen och som kan ge info om olika sjukdomar som leukemi och andra blodsjukdomar. Provet tas oftast i höftkammen där läkaren borrar sig in genom höftbenet in i benmärgen för att ta prov.


Så mina kära vänner... där är skillnaden =)


Nu ska deppiga jag äta godis och massor med chips !


Som avslutning kan jag avslöja att jag fått en svart/vit tiger...

Sug på den ni.. ;-)





Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards