Alla inlägg den 15 april 2011

Av Annica - 15 april 2011 18:49


                


Sedan urminnes tider så har ju kinesisk läkekonst funnits och utövats inte bara i Kina utan runt om hela vårt jordklot och dom senare åren så har det ju blivit mer "erkänt" att både utöva och använda deras kunskaper.


Själv så har jag ingen större erfarenhet utav det men är öppen för det mesta eftersom den vanliga sjukhusvården och dess mediciner ej kan hjälpa mig...


Det finns ju bla ett led och muskelskydd som heter Back On Track som är tillverkade i funktionstextilier med värmereflekterande egenskaper.


Textilien är en synergi mellan gammal kinesisk erfarenhet och modern vetenskaplig textilteknologi.

Vid framställningen av polyester eller polypropylentrådarna smälts keramiska partiklar in i trådarna.

Egenskapen hos de keramiska partiklarna är att när de blivit uppvärmda av kroppsvärmen utstrålar keramiken en värme som träffar kroppen.

Värmen som på detta sätt återreflekteras är en långvågig värmestrålning vilken är detsamma som långvågig infraröd strålning och det i sig ökar blodcirkulationen och bla luckrar upp muskelspänningar.

Men...


Funkar verkligen Back On Track..??


Själv så har jag en del produkter från Back On Track till min häst plus att jag har en hel del saker till mig själv, bla deras whiplash kudde + krage + örngott mm...

Jag kan väl inte direkt påstå att jag känner någon större skillnad mot innan jag hade dom här sakerna... samtidigt som att jag inte vet hur jag hade mått om jag inte hade haft dom...

Jag trodde nog att jag skulle känna lite större skillnad...

Men, men... det kanske kommer...

Hoppas jag...


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards