Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Annica - 20 maj 2011 17:55


                


I dag ska jag fortsätta att spinna vidare på ännu en sak som jag har upplevt jobbigt i mitt liv...


Hur är det man brukar säga.. det som inte tar livet av en stärker en ;-)

Det stämmer säkert !


För ca 2 år sedan så togs av en slump ett blodprov på mig och det var verkligen tur i oturen...


Det här är min resa...


Läkaren kommer in och berättar att det är något fel på mitt blod...


Han vet inte vad utan jag får en akutremiss till hematologen där det väntade många nya provtagningar på alla dess olika sätt...


Summan av kardemumman var ett blodvärde som var under 80 och ENORMA mängder av trombocyter (blodplättar) och utredningen fortsatte...


Det var en väldigt jobbig tid för mig, mycket som snurrade i huvudet, jag var sååå orolig för vad det kunde vara.


Provsvaren visade till slut på en blodsjukdom som heter Essentiell Trombocytos och det är en elakartad blodsjukdom som hör till de myeloproliferativa sjukdomarna men kan vara bättre och sämre i skov.

 

E.T är en autoimmun sjukdom = ens egna immunförsvar felaktigt angriper kroppens egen vävnad.


Så nu kommer det fortsätta med provtagningar och benmärgsprover läänge till...


Men, men...


Det finns alltid dom som har det värre ;-)


  

  

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards