Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Jäkla flugor...

Av Annica - 28 maj 2011 22:57


   


Jäkla flugor...


Jag hatar flugor =(


Det gör Dartan också...


Varje sommar lägger man ut en förmögenhet på flugmedel till hästarna men ingenting fungerar ju speciellt bra så i år tänker jag skita i att köpa flugmedel och i stället göra eget !


Jag har ju gjort det förut men tycker inte att det har fungerat speciellt bra heller...


Det enda som jag tror funkar är ett bra insektstäcke men det fungerar ju inte till Dartan då han får skav bara han tittar på ett täcke...


Förra sommaren så köpte jag ju ett eksemtäcke som skulle täcka det mesta på honom och det gjorde det ju, inga insekter som kom åt honom men däremot så möttes jag dagen efter han fått det på sig ett blödande skav på bogen så det täcket lär han ju inte få på sig igen =(


Jag ska klura och se om jag kan uppfinna ett flugmedel som verkligen fungerar...


Det vore ju i sånt fall en världsnyhet då inga andra flugmedel på marknaden funkar speciellt bra...


Flugjävlar, jag ska nog ta er allt !!!!


  

 
 
Ingen bild

Jeanette

29 maj 2011 07:28

Ja det finns en sak (förmodligen den enda) som jag inte saknar från Uppsala, och det är just alla insekter. Helt galet mycket. Under mina fyra år i Ö-vik har jag fått två (2) myggbett! Man kan obehindrat gå i shorts i gräset utan att få fästingar. Brems/broms finns här också, men inte lika mycket och de är bara hälften så stora som de i Mellansverige. Så på insektfronten så regerar Norrland :-))

Vad gäller medel till hästarna så är ju Switch oslagbart tycker jag. Så slipper man gå och spruta på dem varenda dag också.

Annica

29 maj 2011 12:39

Skönt att slippa alla insekter...
Skulle jag också vilja...
Switch funkar noll...
I alla fall mot broms och det är ju dom som Dartan i alla fall tycker är jobbigast, dom är ju stora som helikoptrar ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards