Alla inlägg under juli 2011

Av Annica - 16 juli 2011 17:22



Tänk vad roligt man kan ha åt andras olycka...


Det finns väl inget roligare än att skratta åt folk som gör bort sig, gör illa sig ( inte allvarligt, självklart... ) mm...


Det fick jag bevisat för mig i dag...


Stefan och jag var i stallet och jag stod i fönstret i Dartans box och "pysslade" och tänkte väl tydligen inte på vart jag satte fötterna för helt plötsligt så försvann marken under mig och jag tvärdök rakt ner i boxen...


Behöver jag säga att jag blev smutsig plus att Stefan skrattade så tårarna sprutade på honom... hmm.... inte snällt....


Jag skulle aldrig ha skrattat åt honom om han hade gjort något liknande... kanske...  


Jag måste ha en enorm otur i mitt liv för klantig är jag ju INTE...  



Av Annica - 15 juli 2011 10:21


         


Varje dag så blir min mail överöst med mail från folk som säljer produkter som ska göra min snopp både längre och större  


Men hallå !!!


Fattar ni inte att det är totalt omöjligt och att jag inte vill ha era mail längre


Om jag inte kollar mail på hela dagen utan sent på kvällen så kan jag ha runt 100 såna mail...


Tröga människor som inte vet på vilket kön snopparna sitter på människan... ;-)


Av Annica - 13 juli 2011 10:20


  


För 3 år sedan i dag, exakt, så firade vi mormors födelsedag med god mat och presenter =)


Precis som vi alltid gjort när hon fyllt år så allt var precis som vanligt...


Men...


Det är inte som vanligt längre....


Mormor fyller år i dag och allt är helt förändrat....


Hon finns inte längre...


Men minnet finns kvar....


Många minnen....


Innan mormor dog så hade jag haft en del närkontakt med döden då jag bla var med i en trafikolycka då mannen i bilen framför mig slungades ur sin bil för att hamna död på min motorhuv...

Jag minns än i dag exakt hur hans ansikte såg ut, det som var kvar av det...


När jag jobbade som chaufför kom jag in i ett trapphus där det låg en karl som blivit knivmördad så jag har varit med om en del men när mormor dog så trodde jag verkligen att jag också skulle dö...


Jag har aldrig varit med om någonting värre...


Hon var ju min klippa, min fasta punkt i livet, mitt allt....


Hon fanns ju jämt där för mig...


Ringde varje dag... Men nu har telefonen tystnat...


Ibland har jag provat att ringa henne bara för att säkerställa mig att hon inte är där och OM hon skulle svara... men det gör hon inte... numret är borta... finns inte längre... Kanske låter sinnessjukt men... sorgen är sinnessjuk...


Mitt liv dog.. och jag också trodde jag...


Men jag dog inte, det tar tid men man tar sig igenom det, man måste !


Jag har ju alla våra fina minnen kvar =)


Så...


I dag tänder jag ett ljus för min älskade mormor på hennes födelsedag !


Grattis mormor, jag älskar dig !


Av Annica - 11 juli 2011 20:23


        


I år har vi haft finaste pojken i 10 år !

Men det känns verkligen inte så länge...

Tänk allt vi har gått igenom tillsammans under åren, både roliga och tråkiga saker, skratt och tårar ;-)


Jag kommer aldrig glömma första dagen han bodde här, precis hämtad från Solvalla och uppe i högsta tävlingskondition, van vid att få mååånga hinkar med havre varje dag...

Behöver jag säga att pojken var pigg och mer i luften än på jorden ;-)


Men våra 10 år tillsammans har verkligen varit superroliga och speciellt då dom senaste 3 åren sedan han blev inriden =)


Han är ett sprudlande energiknippe att rida och han gör alltid sitt bästa !


Min vän, min finaste pojke som jag älskar mer än vad ord kan förklara...



                   

  

Av Annica - 10 juli 2011 17:42


        


Shit vilken härlig helg det har varit =)


Haft ett par underbara dagar med dom bästa, mysigt !

Bara myst, ätit gott och gjort exakt vad som fallit oss in, perfa =)


Pga mitt prov i torsdags så har ju Dartan ej blivit riden sedan i onsdags men i går tog jag upp honom för att bada av all kåda, jag kan ju säga att det behövdes, hmm...

Jag hoppas kunna rida på tisdag eller onsdag, hoppas !!


I dag har vi varit ute i skogen hela em och plockat svamp och smultron, mums =)


Mina nya skylt kom i fredags, fin va..??!!

Observera att här hemma hos oss vaktar en "highly trained Husky"... hi, hi, hi....


Av Annica - 8 juli 2011 17:31

  


Sol, varmt och skönt = mysigt !

Det är dags för kroppen att suga i sig solens strålar =)

Jösses amalia...


Jag finner inga ord...


Vissa människor måste ha ett väldigt innehållsfattigt och patetiskt liv som kan lägga så mycket energi till att prata...


Jag säger som jag sa i ett tidigare inlägg, sätt er in i min sits, prova på att leva mitt liv för en enda dag så kanske ni skulle tänka annorlunda då och inte vara så glappkäftade...


Men man kanske inte har rätt att må dåligt om man har blodcancer...


ELLER..??!!


Det är väl i och för sig tur att man kan roa någons patetiska liv så att dom har något att prata om... ;-)


  

Av Annica - 7 juli 2011 22:43


        


Fuck, fuck, fuck...


Precis så känner jag just nu...


Är så jävla less på allt vad sjukhus heter, prover med för den delen...


Ibland känner jag bara för att ge upp allt, skita i allt...


Är orolig för hur jag ska klara vintern med Dartan när jag bara blir sämre för varje år som går, skulle egentligen behöva hjälp...


Mockning och ridning funkar dom flesta dagar, nu har jag ju klarat av att rida varannan dag utan jättestora problem men det är in och utsläpp som på vintern tar död på mig...

Kanske skulle jag behöva stå i ett helinackorderingsstall...


Vet inte...


Vet ingenting just nu mer än att jag är jävligt deppig och skulle kunna ge vad som helst för att i alla fall få må bra för en enda fucking dag...


Tur att man har vänner i dessa situationer =)


Jag menar då mina RIKTIGA vänner, hmmm...


Sug på det ni !




Av Annica - 7 juli 2011 13:28


      


Det är verkligen inte min dag i dag...  


Mina prover låg på gränsen så jag slapp tyvärr inte undan det där jävla förbannade provet som nu kommer förstöra resten av veckan...


Men tur i oturen så behövde dom inte ta ut en sk "korv" i dag så jag hoppas att det inte gör så ont lika länge som det brukar, det visar sig...


Jag hatar det här...


Hatar den här sjukdomen...


Vill inte ta dom här jävla proven...


Jag vill ju också må bra och kunna göra lika mycket som "normala" människor klarar av...


Men, men... nu är det som det är... det är väl bara att gilla läget...


Tur att jag red i går =)

Det lär ju inte bli så mycket ridning dom närmaste dagarna...


Värdo =(

  

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards