Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Annica - 8 maj 2013 17:58

På den här sidan har de varit lika öde som i öknen dom senaste månaderna men de har varit så mycket så jag har helt enkelt inte orkat skriva nåt..


Blev ju friskskriven pang bom den 31/12 2012, den fantastiska nyheten kom som en blixt från klar himmel...


I november 2012 fick fk för sig att jag skulle träffa en utav dom utvald läkare å sagt å gjort så gjorde jag det och de läkarbesöket va ett skämt, jag fick sitta på en stol och bli intervjuad i ca 50 min och baserat på den intervjuven så kom han fram till att de e noll fel på mig, jag har inga begränsningar what so ever..

OBSERVERA att denna läkaren ej undersökte mig alls..

Trots att jag har papper och intyg från bla en av Sveriges bästa whiplashläkare så bestämde sig fk att endast ta hänsyn till vad deras utvalda läkare hade att säga om mig, alltså han som intervjuade mig i ca 50 min utan att undersöka mig så pga det blev jag friskskriven vilket eg borde va bra för de måste ju betyda att jag har blivit helt frisk, eller.. tror inte de va :-\


Pga denna friskskrivning så blir jag ju tillgänglig för arbetsmarknaden och gjorde som dom sagt, gick till af och anmälde mig som arbetssökande för att få stämpla men tji fick jag.. jag blev nekad att stämpla pga min sjuka bakgrund och att af ej anser mig vara arbetsför dom timmarna man måste vara för att få stämpla så där kammade jag oxå noll...

Har nu varit på otaliga möten med både fk och af och ingen vill ha mig, moment 22...


Jag har inte valt att bli skadad, jag bad inte om att bli påkörd, det kan vi tacka den fantastiske föraren som dundrade in i oss i ca 100 km/h pga att han hade tappat nåt på golvet som han tog upp och därmed såg han oss inte..

Detta är verkligen inte mitt val!!!


Jag skulle kunna byta det mot vad som helst, att en enda dag få vakna smärtfri, slippa yrseln, tinnitus, domningarna, migränen mm... 

Att klara av ett "vanligt" arbete och ändå ha kraft kvar till min hobby, vänner mm... det är vad jag vill men tyvärr så är min sanning annorlunda...


Min advokat hjälper mig att överklaga men fick nu i dagarna besked att dom ej ändrar sitt beslut så överklagan gick inte igenom i första instans så nu tar vi de till nästa steg..


Tänk, jag trodde inte att sånt här kunde hända i fina, braiga Sverige men tydligen så gör de det och det värsta är att jag misstänker att jag inte e ensam, finns säkert fler i min sits ...


Snacka om att sparka på en som redan ligger.. detta har förstört mig totalt... men de tar jag i nästa inlägg!


Jag e så tacksam och glad över att jag har min sambo, utan honom hade det inte funnits någon anledning alls att kliva upp ur sängen, jag törs knappt tänka på vad som annars kunnat hänt..


Tack fk mm, ni har lyckats att förstöra mitt liv!


En gång när jag pratade med högsta chefen på fk i Uppsala så sa hon åt mig att få nu inte för dig att gå vidare med detta som till tidningar mm, dom vill ju inte att detta ska komma ut då dessa scenarion ej existerar i Sverige, enligt dom...


Jag tänker dela detta på alla sidor jag kommer på så att det kommer ut hur det funkar i vårt fina land!


Mvh Annica


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards