Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Annica - 22 juni 2013 22:32

Har varit dåligt med uppdateringar på den här sidan den senaste tiden men de har varit så mycket annat som hänt..


För att kommentera mitt förra inlägg så har Försäkringskassan backat ang min sjukskrivning och jag har fått rätt, äntligen!


För 13 år sedan kom världens finaste häst in i vårt liv och har sedan den dagen förgyllt varje dag men fredagen den 17/5 när jag kom och skulle ta in hästarna från hagen så hade Dartan svårt att gå.. jag kände direkt att detta ej va bra.. han va blockhalt i trav.. sen gick de fort.. han blev sämre.. måndaen den 20/5 fick jag "domen".. han kommer aldrig bli bra utan han bör tas bort snarast..


Jag trodde jag skulle svimma när jag hörde veterinären.. blev illamående.. kändes som att jag skulle kräkas.. min fina häst.. hur kunde de gå så här.. förmodligen har han gått omkull i hagen och fått en fraktur i bogen bla.. han hade så ont..


Tisdagen den 21/5 ringde jag mitt mardrömssamtal, boka avlivning.. de va hemskt.. fick tid den 27/5..


Dom nästföljande dagarna försökte jag vara med Dartan så mycket som möjligt, men de va verkligen jobbigt, jag tror inte mina ögon va torra en enda dag i stallet från de att jag hade fått beskedet..


På söndagen så va jag länge med honom, borstade, pussades mm, skitjobbigt va de att veta att i morgon..


Måndagen kom och när lastbilen rullade in på stallplan fick jag panik, jag började ångra mig.. men samtidigt så visste jag ju att detta va de rätta.. 


Stefan och jag gick till hagen, han tog in Anemone och jag gick iväg med Dartan och en massa morötter till en fin gräsplätt bakom deras hage.. å så va de dags.. jag skakade som ett asplöv.. 


09.37 måndagen den 27/5 2013 blev min fina häst en ängel, den finaste ängeln himmelen någonsin haft.


Jag va med honom hela vägen.. klappade om honom när de va "klart" å sen gick jag till stallet med grimman och en tom hink..


SÅ JÄVLA JOBBIGT!!!

HAR ALDRIG VARIT MED OM NÅGOT VÄRRE!!!


13 år till ända..


Tack min älskade häst för dom fantastiska åren, vi har haft så roligt ihop!


Jag kommer alltid att älska dig  


         




Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards