Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Sen då...

Av Annica - 25 juni 2013 15:51

Dagarna efter Dartan hade dött va fruktansvärda, något jag aldrig mer vill uppleva..


Vi hade haft han i 13 år och under så pass lång tid så lär man känna varandra väldigt bra och Dartan va verkligen en häst som hade sina små egenheter.. de kan jag sakna..

Han va verkligen min prins 


Allt eftersom dagarna gick så började jag känna efter mer och mer ang ny häst och det va jag verkligen inte redo för ännu.. jag hade i stort sett tappat allt intresse.. de va som att när Dartan dog så dog oxå allt intresse med honom, kanske låter konstigt men så va de precis som jag kände..


Dagarna blev till veckor och vår fina lilla ponny, Anemone gjorde jag inte mycket med..


Självklart tog jag hand om henne, daglig skötsel med allt va de innebär men de va oxå de enda.. ingen tömkörning mm..

Jag bestämde mig för att hon skulle få flytta till någon som hon kan få de bättre hos.


Sedan Dartan dog så har hon inte varit lika busig och haft lika glada ögon, kanske e en kombination att han försvann plus att jag inte aktiverade henne längre..


Så i lördags såldes lilla gumman till en supertjej som jag vet att hon kommer få de mycket roligare hos =)

Känns bra i mitt hjärta för jag har haft så dåligt samvete för henne..


Och när/om kommer jag skaffa häst igen då..?


Jag vet inte...


Tiden måste få läka dom djupa hålen Dartan lämnade i mitt hjärta..

Tar de en månad eller ett år så får de göra de..


Plus att de e så mycket annat jag oxå vill prova på i livet, vill ju ha en valp att satsa på med utställningar och allt som hör till och pga mina skador så kan jag ju inte göra allt så de kanske e dags för mig att lägga ner hästeriet och prova på hunderiet ett tag nu =)


Däremot så e jag ganska övertygad om att jag kommer ha häst igen någon dag men inte nu ;-)


Den senaste vintern som va så va jag så dålig så ofta så på¨slutet gjorde Stefan mer i stallet än mig så jag behöver nog en paus och ge kroppen en chans att komma igen, de e ju inget roligt när man efter stallet får äta så mycket tabletter så man blir helt koko i kolan bara för att klara av dom vanliga vardagssysslorna.. så ska de ju inte vara..


Så vi får se vad som händer framöver =)

Puss, puss lilla Anemone, gammelmatte saknar dig men vet att du har det bra  



     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards