Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Ask angels..

Av Annica - 19 september 2013 20:00


            

 

Ask angels..  

 

Absolut.. om jag bara visste hur..

 

Tycker tiden sedan Dartan dog har varit för jobbig.. hade nog inte kunnat föreställt mig hur mycket jag eg älskade honom.. fast efter dryga 13 år tillsammans så växer man liksom ihop på nåt sätt, man kan varandra utan å innan.

 

Men varför blir de inte bättre..?

Hur lång tid kan de ta?

De har ju gått flera månader sen men ändå känns de inte bättre..

Kan fortfarande inte prata om honom i alla lägen utan att tårarna kommer.. vissa saker å tillfällen i stallet gör att jag helt plötsligt måste gå undan å brister ut i gråt..

 

De här låter ju fruktansvärt men de här va de jobbigaste jag varit med om, ever!

Sorry mormor du vet att jag inte menar så!

 

Vet inte om de beror på att jag va med Dartan hela vägen.. känner mig så elak på ett sätt som lurade min fina pojke.. han va så glad när jag kom till hagen å hämtade honom, följde glatt med mig å morötterna på vad han trodde skulle bli en promis.. eller hur va.. no shit.. rakt in i döden gick han.. å de gör mig ont!!

Han fattas mig så in i helvete!!  

 

Ibland så tänker jag att en ny häst kanske skulle hjälpa mig att läka mina sår men i samma sekund så vet jag att de inte e en lösning å för den delen så har jag ju fina tjejen =)

 

Men när blir man redo då?

När blir de bättre?

Pallar inte med detta längre..

 

Jag drömmer ju om honom var å varannan natt.. jobbigt men samtidigt fina drömmar, förutom den som jag drömde dagen han dog, den va inte fin..

 

Har bla drömt att han sprang för fullt i sin hage, han sprang i full trav som den fina travare han va å sen vände han sig om å tittade på mig för att i nästa sekund försvinna in som i en dimma..

 

En annan natt så drömde jag att de va nån som red honom på en äng, så fint han gick, helt rent..

 

Sista drömmen jag ska berätta om så drömde jag att han kom i full galopp till mig i hagen, la sin mjuka mule mot min kind å andades varmt å lugnt å sen vaknade jag tvärt å de va nästan så jag fortfarande kunde känna värmen från hans andedräkt.. trots att de bara va en dröm.. konstigt.. undrar vad alla drömmar betyder..

 

Tror de e först nu jag inser att jag ALDRIG mer kommer få träffa honom, ALDRIG MER..  

Men saknaden e så stor så jag vet inte om jag pallar de..

 

Har varit nere å deppig senaste dagarna, veckan.. kan bero på läkarbesöken oxå för dom gör mig extra deppig.. jävla skit saker.. e de inte min blodsjukdom så e de nacken eller tinituss eller ryggen eller mm, kan göra listan lång.. 

 

Känner mig jäkligt ynklig just nu å väldigt gnällig.. vet att man inte ska gnälla för de finns alltid dom som har de värre men jag får gnälla på min blogg..

 

Blir de bättre nån gång eller ska man gräva en stor grop å hoppa ner i å sitta i resten av livet, vadå deppig.. jag..? inte heller ;-)

Men de blir nog bättre   

 

 

 

   

 

 

 
 
Linda

Linda

22 september 2013 09:51

Å de låter hemskt jobbigt.... =0( Stor kram!

http://lillbumsan.bloggplatsen.se

Annica

23 september 2013 14:39

Tack Linda, superjobbigt..
Kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards