Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Annica - 1 oktober 2013 19:38



                                                   


I dag e de höst... nu e vi inne i första höstmånaden.. både burr å mysigt...

Lååångt kvar till sommar å sol.. MEN... de e ju sol i Florida..  


I dag har jag varit å hämtat mina nya linser =)

Tjoho!!!


Jag har ju olika fel på ögonen, dvs, jag ser dåligt både på långt å nära håll så tidigare har man fått haft två st olika glasögon alt ett par linser å sen glasögon oppanpå de när de behövs MEN... nu finns de sk "alltiett" linser som ska göra så att man kan se bra på alla håll å kanter, vete håle hur de funkar..

På mina linser funkar de som så att ena linsen gör så att jag kan se på långt håll å den andra så jag kan se på nära håll, låter ju helt vridet å jag va lite skeptisk till hur detta skulle kännas men jag måste faktiskt säga att jag e glatt överraskad för de funkar fakitiskt kanon!

Hjärnan e ju helt fantastisk så den ställer om sig å säger till kroppen att allt e ok och att de ska vara så här = kroppen accepterar detta å jag kan se ordentligt  

Jag har flera uppsättningar linser pga att med såna här linser så ska man börja försiktigt, alltså inte med all styrka på en gång så jag har fått med mig hem så jag sakteliga kan öka på styrkan tills de e ok för mig.


MEN...


Sen finns de faktiskt ganska många som inte gillade denna typen av lins så jag håller alla tummar å tår att den funkar för mig!


Uppdatering kommer om några dagar =)





Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards