Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Annica - 10 oktober 2013 19:03


                          


Blir så less på dessa försäkringar  


Man försäkrar ju å betalar en massa dyra pengar för att få hjälp av försäkringen om olycken e framme.. i alla fall trodde jag att de va så de gick till.. eller hur..

NO SHIT!!


Så funkar de inte alls tydligen.. beror nog mycket på vilket bolag och vilken handläggare man får men jag vet att jag inte e ensam om denna åsikt..  


När Dartan skadade sig så ringde vi vårat braiga f-bolag Agria å berättade vad som hade hänt och frågade hur vi nu gick till väga och dom sa att vi skulle skicka in alla kvitton och alla veterinärmedicinska underlagen efter hans avlivning, sagt å gjort så gjorde vi det efter Dartans död och tji fick vi.. inga pengar..  


Dartan va fullt försäkrad, tom mer än fullt försäkrad för jag hade även en massa tilläggsförsäkringar på honom plus att han inte hade några reservationer (trots att han va travare, jag vet. besiktade honom och han böjde nollor runt om inför försäkringen) men icke sa nicke, inga pengar säger Agria..


Så här skriver Agria i ett brev:


"Vi betalar inte ut ersättning ur livförsäkringen eller ut avlivningskostnaden för D'artagnan Arioso då han avlivats pga hälta."


MEN HALLÅ!!

INGA RESERVATIONER OCH HAN BLEV UTDÖMD AV ULTUNA SOM HAR SKICKAT IN ALLA PAPPER..


Så här skriver dom oxå:


"Då hästen är avlivad pga hältbaserad skada så ersätter inte försäkringen kostnaden för avlivning heller."


Livförsäkringen e så mycket att läsa och gå igenom men pga att han ej hade reservationer så ska jag ha rätt till ersättning och vad gäller ersättning för avlivningen så valde jag när jag tog hans försäkring att ta denna tilläggsförsäkring som bla innehöll avlivningskostnader mm..


Så här står de i Agrias f-villkor gällande avlivningen:


"Du kan få ersättning med upp till 6000:- för dina kostnader för nödslakt, avlivning och destruktion av din häst om detta var medicinskt motiverat enligt veterinärmedicinsk expertis."

 

HALLÅ, JAG HAR JU SKICKAT IN ALLA PAPPER!!!

 

Jävlo jon..  

 

Nu e Annica arg.. räcker de inte med att man har haft de skitjobbigt med allt sedan Dartan dog, ska man behöva hålla på å bråka om detta oxå.. pittskallar!!!

 

Så här känner jag mig...  

 

                            

 



 

 

 




Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards