Alla inlägg den 1 december 2013

Av Annica - 1 december 2013 20:35



Advent!!

Ja, idag e de äntligen de, som jag har längtat   nu närmar sig julen  


I går va vi ute å hämtade en gran till att ha på tomten å idag har Stefan satt i belysningen, ni som känner mig vet ju att de inte räcker med en vanlig julgransbelysning utan vi har två st i våran gran, en "vanlig" och en multifärgad slinga som blinkar mm  


I morgon ska Stefan sätta upp den röda belysningen längs med taket/stuprännan på huset och sedan lite längre fram ska min lysande tomte och snögubbe ut oxå.

Självklart har jag gjort granrisdekorationer med röda band i oxå, bara två st ännu, de e ju trots allt bara första advent  i år ska vi även göra en julbock av granris med belysning i som ska stå bredvid granen, kanske att bocken kommer få en kälke oxå efter sig, beror på hur de går att få till med belysning mm...

Plus att jag har lite fler lysande saker på gång ute.. men dom kommer fram lite senare  


Min plan va att jag skulle ha bakat lussebullar tills i dag men jag har ju inte mått nå bra den senaste tiden så de blidde inget med de.. slängde ihop en vanlig sockerkaka med saffran i stället, va mums de oxå  


Trevlig advent alla       


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards