Alla inlägg den 11 december 2013

Av Annica - 11 december 2013 17:55




Ca 2 veckor kvar till julafton å snön lyser med sin frånvaro, i stort sett i alla fall..


De som kom häromdagen har i stort sett smällt bort allting, jättetrist.. jag som har längtat efter snö, likaså vår polarhund  


Men jag hann i alla fall ut å åka skidor två ggr, ena gången åkte jag med Tyson vilket va jättekul!

Tyson älskar de, dra e ju de bästa han vet, de e kul att se honom i hans rätta element, duktig vovve  



Dagen efter åkte jag själv, pallrade mig runt förbi bondgården å hem, en nätt liten runda på ca 6 km.. behöver jag ens tala om att mina ben va som spagetti när jag kom hem..  



Julpyntet här hemma åker fram lite pö om pö.. varje dag blir de lite mer, även ute byggs de på, ska åka å köpa en till slinga att ha ute då den vi köpte blev för kort..

Vi håller även på att göra våran allra första bock gjord av granris.

Vi började med stommen i dag så ska vi klä den i morgon, ska bli spännande att se hur den blir, eller inte  

Jag hade tänkt att köpa en liten ljusslinga att sätta i den, tror de skulle bli fint  


Senaste dagarna har inte varit nå bra dagar för mig, har mått väldigt konstigt.. yr, illamående, extrem huvudvärk mm.. har inte varit nå kul alls... känns ju nästan som att man går å e småfull hela tiden..  


Även Loppan har varit lite dålig..


De började med att varken Loppan eller Lennox åt sin mat, dom totalvägrade så vi antog att de va nåt dåligt med maten så in till stan för att köpa ny mat å när vi kom hem så hade Loppan kräkts kaskader lite här å var..

Antog att de va maten så vi kastade den å gav dom den nya.

Loppans kräkningar fortsatte någon dag, från att kräkas ca 3 ggr om dagen så gick han ner till att kräkas ca en gång om dagen på bara några dagar. Nu har han kräkts ca en gång vartannat dygn ungefär, vete håle vad de kan vara..

Har självklart pratat med veterinären men pga att han både äter å dricker som vanligt å i övrigt har sitt vanliga allmäntillstånd så tyckte dom vi kunde avvakta.

De enda som han varit lite annorlunda på e att han har sovit mer dom senaste dagarna vilket man kan förstå, jag blir inte heller så pigg när jag har kräksjukan..

Men självklart så blir man ju orolig.. han e ju mitt lilla  

Han har ju även diabetes så de första vi tänkte på va att kolla sockret och de har vi gjort nu både morgon å kväll senaste dagarna men sockret har legat bra..

Jag hoppas han kryar på sig snart så vi slipper åka till farbror doktorn..

Mitt   


   


   

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards