Alla inlägg den 31 december 2013

Av Annica - 31 december 2013 17:56


                    


Jaha, då går 2013 mot sitt slut och 2014 börjar..     


Jag hoppas 2014 blir ett bättre år än vad detta va..  


Så.. vad hände under 2013.. ja, här kommer en snabb summering: hästar, hästar, hästar å åter hästar, i alla fall första halvan av året.


Den 1/1 2013 så började ju problemen med Dartan som förmodligen va sviter sedan han för några år sedan fläkte sig men med hjälp av en bra equiterapeut så löste de sig bra å pojken gick bättre än någonsin!

Han va så mjuk å fin =)


Vi red på tills nästa problem kom.. ont i manken å ryggen.. =(


Ut med hans sadel å in med en ny = glad pojke igen!


Så vi red på å han va otroligt följsam å fin, tills...


Den 20/5 2013..


Jag kom å skulle ta in hästarna å såg då att nåt hade hänt min fina pojke.. han kunde knappt röra sig, skritta funkade men de va allt, inte trav å galopp, då va han blockhalt..


21/5 2013 kom veterinären ut å de jag så fruktansvärt fasat för blev bekräftat.. förmodligen fraktur i bogen.. pojken hade så ont..


Så..

Den 27/5 2013 kl. 09.37 flög den finaste hästen ever till himmelen å dom gröna ängarna  


Va verkligen de värsta jag någonsinvarit med om..


Jag va med honom hela vägen..


Vi fick 13 år tillsammans, fantastiska 13 år, Dartan lärde mig enormt mycket, han va en underbar häst å vi va på så roliga turer, allt från att vi red vilse till att vi lekte cowboy å indian..  


Efter de följde en låång å jobbig tid..  


Tankarna for runt i huvudet å fram å tillbaka hur vi nu skulle göra, ny häst.. nja.. kände mig inte riktigt redo..

Så..

Vi sålde vår andra häst (ponny) och sa upp boxarna å bestämde oss för att ta lite hästledigt å de va ett bra beslut, känns helt rätt!


Efter ett tag fick jag äran att börja "ta hand om" ett arabsto och den damen vann mitt hjärta ganska snabbt.

jag va ännu inte redo att rida någon annan än Dartan så de dröjde ett tag innan jag red henne men en dag så kändes de som att jag va redo å jösses va roligt de va!!!


Vi hade sååå kul!!!


Efter de så följde många, långa å roliga turer på henne å hon e verkligen rolig att rida!



Superpigg och glad tjej!


Allt va bra å Annica började bli glad igen.. tills.. jag dånade...  


Vete håle vad de vad som hände men jag tvärdånade.. orkade ingenting... ville ingenting... bihålsinflamation (för fjärde gången), huvudvärk mm.. skulle kunna göra listan lång..


Å där e jag nu ungefär.. har blivit lite bättre, känner mig lite piggare å har lite mer energi, har fått ny medicin som oxå kan spöka till de lite men jag e på bättringsvägen i alla fall!


Har haft en supermysig jul med dom bästa klapparna ever och nu i dag på nyårsafton ska vi äta god mat å bara ta det lugnt =)


Så..


GOTT NYTT ÅR ALLA!!!  


R.I.P 


D'artagnan Arioso


Jag kommer aldrig glömma dig!!!


Älskar dig för alltid      


         





Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards