Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Annica - 13 februari 2014 19:48




Vissa av er vet redan, vissa inte..


Jag har ju antagit världens puckaste utmaning   vilket betyder träning, träning å åter träning..  


Jag ska alltså gå från att vara en "normal soffpotatis" till att starta diverse tävlingar, tänker inte avslöja vilka just nu utan de kommer lite längre fram.. har ju precis börjat träna så än e jag inte så kaxig  


Jag började ju så smått för någon månad sedan att åka skidor å jag hann väl åka runt en 5 - 10 ggr innan snön försvann vilket va synd för de va verkligen jättekul att åka skidor, speciellt med min fina draghund, de va skitkul  


Så pga att snön försvann fick jag hitta andra sätt att träna på å dum som jag va så hoppade jag på en annan träningsutmaning oxå vilket innebär att jag from den här veckan å 12 veckor framåt ska löpträna å styrketräna mm, puh.. varför kan jag aldrig hålla min stora miun stängd  


Men, men.. de e ju bara att bita i de sura äpplet å träna på!


I dag va jag ute på ännu en träning, uppe i sandtaget, superbra att åka dit å löpträna, mycket upp å ner vilket innebär att när jag i dag va klar där så trodde jag helt säkert att jag var död.. jag va sååå super slut!


Men ju mer jag tränar desto mer kommer jag ju att orka så detta kommer bli ett intressant projekt, gå från "normal" till.. nåt annat..  


Jag kommer skriva på den här bloggen efter varje träningsdag, vad jag gjort, hur långt mm så om ni vill följa min resa e de bara att titta in!


I dag har jag kört ett styrketräningsprogram för överkroppen plus att jag har varit ute å pw å joggat i ca 45 min, har kört mycket intervaller vilket va superjobbigt..


Jag har full förståelse för min fina häst efter intervallträningarna  


Sååå, häng gärna med på årets resa å se om jag lyckas eller ej!




   

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards