Alla inlägg den 10 maj 2016

Av Annica - 10 maj 2016 14:26

De sägs ju att den svenska vården ska va bland den bästa i typ hela världen å de e den säkert om man bortser från "omhändertagandet" av själva patienten.. enligt mig i alla fall..
Min "resa" började ju med att jag hade ryggont å röntgades pga de å de va då dom hittade mina tumörer vilket jag fick reda på via telefon:
"Du har stora tumörer som måste op bort, vi hör av oss om tid".. de va så jag fick reda på det.. finkänsligt eller..??
Första besöket på avd när dom ultraljudade va de ungefär samma stuk:
"Du har stora tumörer å måste op å ta bort äggstockar, livmoder mm å risken e stor att de e elakartat, frågor på de?" lika finkänsligt den här gången...
Dagen före op blev jag inskriven på avd kl 9.00 å där fick jag sitta tills kl 16.00 då narkosläkaren ville prata med mig i typ 5 min å sen tillbaka till avd där jag satt å räknade prickarna i taket tills kl 19.00 då de flyger in sköterskor som säger att jag måste in å duscha nu å få sterila kläder plus att jag även skulle duscha igen innan kl 7.00 morgonen efter å på med nya sterila kläder å sen lämnade dom mig igen tills ca 11.00 op dagen då sköterskorna kommer flygandes in igen i 190 blås å säger att nu e de jättebråttom för nu ska jag eg ligga på op bordet så dom trycker i mig typ 100 olika tabletter å kör ner mig på op där typ 10 olika personer tar emot mig å sliter i mina händer å armar för att snabbt som attan sätta i 5011 olika nålar på mig å sen va de dags att somna..
Vaknade ca 12 timmar senare snurrig å fattar inte så mycket av vad som hänt förutom att dom trycker i mig 200 doser morfin inom loppet av några timmar trots att jag säger att jag blir sämre av morfinet men de e de ingen som lyssnar på...
Jag frågar flera ggr om op gått bra å vad dom har gjort, hur mycket va dom tvungna att ta ut mm men de e de ingen som vet..
Stefan satt på avd å väntade på mig eller någon form av besked men när kl va 22.00 va de ingen som hade upplyst honom om nånting, när han frågade om op gått bra fick han till svar att pga att dom inte hade hört nåt annat så lär den gått bra.. de va allt han fick reda på, bedrövligt tycker jag för sitter man en hel dag å väntar på sin sambo som op kunde man i alla fall få lite mer info tycker jag...
Fortsättning följer i morgon, kram på er alla vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards