Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Annica - 11 maj 2016 21:09

Jag fortsätter direkt där jag slutade i går..
Jag låg ju på uppvaket första timmarna å hamnade sen på intensiven ett tag för att sedan bli nedrullad till mitt rum å när jag kom ner till rummet rullade dom in mig för att sedan lämna mig hela natten..!!!
Bedrövligt tycker jag med tanke på att jag ganska nyligen hade hjärtstillestånd...
Dagen efter kommer dom op läkarna in å berättar att op gick bra, dom fick bort alla tumörer trots att den största hade växt fast i bäckenet, dom plockade även ut lymfkörtlarna å sen berättade dom att de va elakartad cancer så jag måste gå på ett antal cellgiftsbehandlingar å de kommer bli jobbigt, jag kommer bli dålig av cellgifterna, tappa håret mm men de e så, frågor på detta..???
Ja, vad säger man...
Jag va ju inte ens klar i huvudet för fem öre sedan op å alla mediciner så de va inte så lätt att ta in just då...
Efter 4 dygn på sjukhuset fick jag panik å skulle hem, NU!!
Fick permis över dagen å pallrade mig iväg men kom bara till Gnista rondellen där jag nästan svimmade så Stefan fick vända å åka tillbaka med mig till sjukhuset igen :-/
Varför jag fick panik å ville hem va bla för att de skulle hända lika mycket med mig hemma som de gjorde på sjukhuset = händer ju ingenting :-(
De enda dom gör på sjukhuset e å tjatar att man äter dåligt å de kan jag ju säga att maten på sjukhuset e under all kritik..!!!!! Jag som e veggo hade 2 olika rätter att välja på var på en av dom va ugnspannkaka å den gick inte ens att skära, segare än en skosula.. de man får att dricka till maten e vatten.. ingen juice, mjölk mm utan dom har bara vatten på sjukhuset, saft säger dom att dom har men den saften e jag helt säker på är vatten med röd karamellfärg i för den va så enormt utspädd så den smakade inte saft, smakade lika som vatten :-/ min "säng granne" åt nåt med kyckling å de va geggigt å nojsigt å såg mer ut som inälver, potatisen hade nog blivit uppvärmd 100 ggr för den hade supertjock hinna så de inte gick att skära den...
Till frukost får man sur Yoggi, hårt bröd, mjukt bröd som va så hårt så man hade kunnat slå ihjäl nån med brödet... jag frågade om jag kunde få nå grönsaker på mackan typ tomat eller gurka mm men icke sa nicke, grönsaker har dom inga.. ägg då?? nepp inte de heller... så de dom gav mig till frukost va vatten å en macka du kan slå in en spik med å sen kommer dom å frågar varför jag inte äter..!!! Jag dricker ju varken te eller kaffe men däremot varm choklad men de fanns ju inte heller så klart...
Maten va sååå jäkla dålig, fy bövelen.. e de inte när man ligger dålig på sjukhuset som man behöver bra mat å näring, de trodde jag i alla fall... men jag hade uppenbarligen fel...
Fortsättning följer i morgon, kram på er alla vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards