Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Annica - 13 maj 2016 00:28

Som jag skrev i går så e ju maten på Ackis under all kritik å när de va dags för mig att bli utskriven va de ett bekymmer läkarna hade, att jag åt så dåligt, konstigt... eller inte :-/
Hur som så va de i alla fall helt underbart att få komma hem :-)
Tyson blev sååå glad så han nästan hoppa ur skinnet, dock så e de lite svårt att försöka förklara för en 45 kg jättebaby som trots sina 10 år endast tror han e valp i huvudet att man måste va försiktig med matte pga de stora såret.. han märkte snabbt att nåt va udda med matte å skötte sig klockrent, fina luddhjärnan :-)
Katterna blev oxå jätteglada över att ha mig hemma, Humlan låg i stort sett på mig i ca 1 dygn..!
De som oxå va underbart med att vara hemma va maten, den va mums!! Jag kunde ju dagarna efter op inte äta "vanlig" mat utan de va smoothisar, nypon/blåbärssoppa mm men de va mums de oxå.
Någon dag efter jag hade kommit hem blev jag tyvärr sjuk å åkte upp å ner i temp, fick febertoppar så jag skakade å sen började skiten på en lång ny sjukhusresa.. jag kräktes.. å kräktes, å kräktes... å jag kan ju säga som så att de va inte lite jag kräktes utan de va enorma kaskadspyor...
Jag kämpade med vätska mm hemma i ngr dagar men till slut kunde jag inte ens dricka utan att de kom upp igen inom ngr min... jag rasade i vikt, gick ner ca 10 kg på mindre än en vecka...
Till slut gick de inte längre.. tillbaka in till Ackis... efter provtagning mm så kom dom fram till att jag hade metabolisk acidos (kan bero på vätskebrist, njurfel mm), proverna visade att jag hade ketoner i blodet vilket de kan bli vid svält å jag hade ju bara kräkts flera dagar.. jag fick även aceton liknande lukt ur munnen, jammi.. eller inte...
Jag blev inlagd igen med massor av olika droppåsar :-(
Jag blev väckt varannan timme för att ta tempen, blodtryck mm, jag hade 200/110 i blodtryck å de gillade inte läkarna.. just då va dom faktiskt riktigt bra alla läkarna å sköterskorna å när nån dag hade gått, blodtrycket å febern stabiliserat sig å jag blivit uppvätskad så skulle jag äntligen få prova att äta lite igen...
Men...

Fortsättning följer i morgon, natti alla goa vänner :-))
Avslutar med bild på älskade jättebabyn :-)

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards