Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Annica - 17 maj 2016 20:30

Fortsättning från i går...

Dagen efter när jag vaknade va jag fylld av positiv energi sedan jag fick träffa Gaya mm men fysiskt va jag sååå trött.. trots att jag va så trött så pallrade jag mig ändå ner till stallet till fina tjejen, hon gör mig så lycklig..!!
När min själsfrände Dartan dog för snart 3 år sedan trodde jag aldrig att någon annan häst skulle hitta nyckeln till mitt hjärta men de har Gaya gjort!!
Gaya e en sån snäll flicka, riktigt artig, hon e ju ändå snart bara 3 år så med tanke på åldern är hon e dröm både vid hantering och ridning :-)
Min plan e att jag ska vara uppe på hästryggen igen om ca 1 månad och om någon/några vecka/or ska vi börja tömköra å longera igång Gaya, å sen fortsätta med inridningen, vi fick ju ett abrupt avbrott på inridningen pga att jag blev sjuk så de blev eg inte som jag hade planerat... min plan va att hon skulle va helt inriden till sommaren å sen få vila hela sommaren för att återuppta de till hösten men nu hände ju detta helvetet med min sjukdom så de fanns liksom ingenting att välja på :-(
Efter dom här dagarna som jag hade varit både i stallet å inne i stan fick jag ett rejält bakslag... satan så dålig jag blev.. :-(
Sedan op har jag fått såna smärtor som jag inte haft tidigare, har ont i benen, speciellt vänster.. gör så fruktansvärt ont så jag inte ens kan sova... känns som att de e nån som hugger mig med typ tusen ishackor i precis hela benet, hela tiden..!!!
En annan sak som hänt efter op e att jag har tappat känseln i vänster ljumske ner en bit på låret, typ ett par dm, där har jag ingen känsel alls, verkligen ingenting, super scary... :-/
Vete håle vad som hänt, om dom skurit av nån nerv eller liknande... de e ju samma ben som gör så jäkla ont som den jag tappat känseln i...
Skumt...
De e fler konstiga saker som hänt sedan op, fortsätter med de i morgon.. :-))

Av Annica - 17 maj 2016 00:18

Fortsätter direkt där jag slutade i går...

Första dagen jag orkade ta mig ut på tomten va jag riktigt lycklig, de va så härligt att få känna luften, dofterna mm, dock så höll jag på att svimma redan efter bara några minuter ute men de va de värt :-)
Dom följande dagarna gick jag ut på tomten så pass jag orkade, klarade tom av att få ner lite frön i pallkragarna :-)
Sakta men säkert gick de framåt å i onsd va de första gången jag följde med ner till stallet å de va sååå kul att få träffa Gaya igen!!!
Vi gosade, pysslade, myste mm, så jäkla härligt, just då i den stunden känner jag i stort sett ingen smärta, jag e bara så himla lycklig att få vara nära fina Gayis så de e dom bästa värktabletterna för mig, min fristad, min plats att ladda energi på :-)
Men jösses så trött jag va när jag sen kom hem..!! men de va de värt!!
Glad i hågen över stallbesöket va jag dagen efter hög på Gaya kärlek å ansåg mig må så pass bra så jag skulle orka följa med Stefan in till stora staden.. sagt å gjort så åkte vi in men eg tror jag att jag inte va tillräckligt piggelin för de.. jag blev så slut, orkade inte hålla kroppen upprätt så jag satte mig å vila på varenda stol/bänk jag hittade, puh... avslutade statsbesöket med en lyxshake på Max å jösses så jäkla mumsig den va!!!
De va sååå gott!!!
Dagen efter när jag vaknade....

Fortsättning följer i morgon, natti alla :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards