Alla inlägg den 2 juni 2016

Av Annica - 2 juni 2016 23:44

Måndagen den 13/6 kl 8.00 kör vi... min första cellgiftsbehandling... :-/
Känns tvetydigt... på ett sätt så vill jag inte å skulle kunna göra vad som helst för att slippa å på ett sätt så känns de bra att komma igång så vi får död på den här skit sjukdomen...
Samtidigt som jag får behandlingen så ska dom typ bombardera mig med anti kräk medel, antibiotika, kortison mm å jag kommer få höga doser kortison så snart e man väl uppsvälld å ser ut som ett gödsvin i ansiktet :-/
Läste i dag några artiklar ang alternativa behandlingsmetoder å jag vet inte riktigt vad jag ska tro om de... jag tror inte att de kan ersätta dom traditionella behandlingsmetoderna men kanske en kombination... vet inte.. :-/
En artikel jag läste va om en kvinna med spridd äggstockscancer å cytostatika hade inte hjälpt så hon provade att boosta sig med vitaminer, aprikoskärnor mm å hon blev frisk... aprikoskärnor innehåller ju cyanid å e farligt i för höga doser så kroppen kan ju bli förgiftad... aprikoskärnor va ju förbjudet att sälja i Sverige för inte allt för länge sedan... lär ju finnas en anledning till de...
Ungefär samtidigt som jag får min första cytostatika behandling e en vän till mig beräknad att få sitt barn å de e ju verkligen bisarrt... en sätter ett nytt liv till världen å en kämpar för att rädda sitt... that's life...
I dag har jag varit å handlat Hibiscrub så nu e jag redo att operera in min nya vän å inneboende.. passade samtidigt på att svänga in till Hööks å kom ut med en mega fin grimma till Gaya :-)
I kväll har jag pysslat med mina grödor mm å jösses va med jordgubbar vi kommer få i år, mums :-) planterade även om våra frösådda ökenrosor så nu hoppas jag att dom växer på sig å blommar fint :-)
I dag har jag varit rökfri i exakt 7 veckor, bra va..??!!!
Jag e superstolt över de!!!!
Sedan min op så e de många konstiga saker som hänt med mig, bla så har jag ingen känsel i nästan halva låret plus att jag har en extrem benvärk... de värker hela tiden men till å från e de värre å sablar så ont de gör då.. känns som att typ 100 människor samtidigt hugger mig i benet med ishacka gånger en miljon, inge trevligt alls :-( jag pratade med läkaren i går å han trodde att dom under operationen skurit av nerver på mig å att dom nu håller på å letar sig tillbaka till varandra, tydligen kan de göra jäkligt ont... :-(
Men e de därför jag har så ont så står jag ut ;-)
Nu ska jag sussa så... avslutar med lite blandade bilder bla på en lykta jag precis renoverat klart, natti, natti alla vänner :-))





Av Annica - 2 juni 2016 00:22

I dag va de dags för nästa sak...
Finnålspunktion.. biopsi på den förstorade lymfkörteln.
De gick bra, trodde de skulle vara betydligt värre än va de va, själva grejen dom tog biopsin med såg ju ut som att komma direkt från yttre rymden, den såg ju hemsk ut..!! När jag såg den så blev jag lite smått pruttnödig men som jag skrev så gick de bra, va inge läskigt alls :-) provsvaret tar ca 1 vecka..
När jag kom hem va de som att nån skulle ha klubbat ner mig, jag blev mega trött, kände mig helt färdig.. hjärnan gick på högvarv av all info... :-/ allt går så fort nu så jag tror inte att jag eg har greppat vad som händer, har nog inte riktigt fattat hur allvarligt sjuk jag är... försöker att inte tänka på de men de e lättare sagt än gjort... :-/
Från de ena till de andra så tänkte jag på hur viktig familjen är.. de blir ju så tydligt när man blir sjuk.. jag har ju inte så mycket familj.. mina far å morföräldrar e döda, min mamma bor i USA å min pappa har jag ingen kontakt med :-(
För att göra en lång historia kort så ville jag för några år sedan reda ut lite saker som hände när jag va barn men de ville dessvärre inte min pappa som reagerade med att bli arg å säga att de va jag som bara fått för mig saker i mitt huvud å sedan den dagen har vi inte pratat... man kan ju tro att såna här omvälvande besked som jag nu fick med min äggstockscancer skulle föra oss närmare varandra men icke sa nicke... jag har inte hört ett ljud av honom sedan jag blev sjuk, inte ens när jag efter op hamnade på intensiven pga hjärtstillestånd... å jag vet att han vet om min sjukdom för de har min bror berättat men jag va tydligen inte tillräckligt viktig för honom att ens lägga ett telefonsamtal på vilket gör mig ledsen.. e kanske lite känslig just nu...
Vad mitt barn än hade gjort hade jag aldrig låtit han gå igenom ett sånt här trauma själv..!!
Stefan å jag har ju varandra men ibland skulle jag önska att Stefan fick lite avlastning nu med allt extra han får göra, när inte jag orkar så e de ju han som får göra mat, handla mat, diska, städa mm.. :-( han har de ju oxå jobbigt nu med oro mm... just nu önskar jag sååå att min mamma bodde i Sverige.. :-(
Saknar henne massor... hade gärna velat haft en extra hand att hålla just nu... :-/
Nu ska jag sova... avslutar med bilder på "mordvapnet" dom använde i dag när dom tog biopsin på mig, nålen va i alla fall tunn ;-)
Natti, natti vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards