Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Annica - 5 juni 2016 23:38

Nu när jag piggnar på mig mer å mer för varje dag så har jag börjat smälta allt som hänt..
Jösses vilken jäkla resa de blev.. mycket värre än vad jag någonsin kunnat tro.. :-/ snacka om att operationen va som att totalt slå undan benen på mig..
Jag e så glad nu när jag mår bättre :-) ännu e jag inte tillbaka till 100% å de tror jag inte att jag kommer bli heller på ett tag med tanke på cytostatika behandlingarna men jag e super lycklig över att jag har återhämtat mig så här pass i alla fall :-)
Men även fast jag e glad över de så känner jag mig till å från så ledsen.. deppig... allt känns så bisarrt, känns som att detta inte händer mig utan att jag står bredvid å ser på... känns som att jag lever en låtsasvärld... men om de e en låtsasvärld så måste jag ju kunna kliva ur den världen å så blir allt som vanligt igen, eller..?? går inte de..?? för om de inte går så kan de ju inte vara en låtsasvärld, då måste de ju va verklighet å e de på riktigt så får jag panik för jag vill inte de.. :-(
Men...
Självklart så vet jag ju att detta verkligen händer.. jag vet ju att de e på riktigt... även fast jag inte vill.. :-/
Suck, suck å dubbelsuck...
Vad mer kan jag göra än att gilla läget och "göra de bästa" av situationen..
Jag tar en sak i taget, på onsd ska jag op in min nya inneboende å på tisd ska jag ägna kvällen åt att duscha av mig alla ev bakterier med operations tvålen, känns ju som att jag precis gjort den proceduren men skillnaden den här gången e att jag får duscha hemma i min dusch :-) förra gången låg jag ju redan på sjukhuset å fick duscha där innan op å den duschen va äcklig så om jag blev speciellt bakterie fri vete håle.. förra op skulle man tvätta både kroppen å håret med op tvålen men den här gången står det inget om håret, står bara duscha kvällen innan, på med rena kläder å sova i en renbäddad säng plus att jag även ska duscha på morgonen innan op men inte ett ord om håret den här gången så ärligt talat pruttar jag i att "tvåla" håret för förra gången när jag va tvungen att göra de så kunde jag inte borsta ut håret på typ veckor då de va en enda stor tova.. :-/ i normala fall behöver jag både inpackning, olja mm för att ens få igenom en borste så tvål e verkligen ingen vän till mitt hår...
Från de ena till de andra så har jag för första gången på mega länge bakat :-) i normala fall så älskar ju jag att baka å innan jag blev sjuk å op mm så bakade jag var å varannan dag så de va superkul att jag orkade baka i dag :-) hade tänkt att göra bullar men de tog för lång tid så jag blev både trött å kroppen värkte så de fick bli vaniljflätor i stället :-) kanelen va slut till Stefans förtret :-/
Men vaniljen blev jättegod :-)
Sätter in bilder på resultatet!
Natti, natti alla vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards