Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Annica - 8 juni 2016 23:15

Så kom den här dagen som jag "fasat" för.. har ju varit lite nervig över att operera in venporten men summa summarum så gick de faktiskt helt ok!
Dagen började med att jag va på sjukhuset kl 8.00 å dom tog hand om mig på en gång (ingen väntetid..!!!) å gav mig urläckra operations kläder jag fick byta om till å sen traskade vi iväg till operationssalen där sköterskan började med att sätta nål på mig å ge mig bla antibiotika intravenöst, lugnande å smärtstillande sa jag ifrån till, gillar inte att få lugnande så man inte har koll på läget...
Dom kopplade upp mig på ekg mm å sen kom läkaren å började spruta bedövning å satan i helaste helvetet så ont de gjorde..!!!!
Själva bedövningen trodde jag skulle få mig att tuppa.. :-/
När de va klart klädde dom in mig i en massa gröna "lakan" å efter typ ett tiotal såna hade dom gjort ett litet tält som mitt huvud fick bo i under operationen...
Läkaren började med ultraljud att leta efter en bra ven å vad jag trodde så va de de hon pysslade med men efter ett tag säger hon att de gick bra att föra in slangen i venen upp till hjärtat, WHAT sa jag.. har du redan börjat vilket hon hade så trots att bedövningen nästan tog kål på mig så funkade den ju väldigt bra ;-)
Efter slangen va på plats va de tajm att få in själva portacaten å de gick oxå helt ok, gjorde ont å kändes "konstigt" till å från men inte alls lika mycket som jag hade trott att de skulle göra :-)
När operationen va klar å jag blivit omplåstrad fick jag varm choklad å goda gurksmörgåsar å detta va första gången ever jag har nåt positivt att säga om maten för mackan å chokladen va faktiskt goda!!!
Plus att dom som tog hand om mig i dag va superbra!!
De va tom nästan "roligt" då läkaren hade bott i USA å tävlat reining mfl grenar så vi hade ju jättemycket att prata om :-)
Jag får nog fortsätta att berätta i morgon för nu har bedövningen gått ur så nu har jag ont så ska nog sussa lite... avslutar med bilder på min nya inneboende plus bild på mig efter op å efter några timmar så ser ni skillnaden va fint de blivit bara efter några timmar, sätter även in en bild på hur de kommer bli när de e läkt.
Natti, natti alla goa vänner :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards