Alla inlägg den 10 juni 2016

Av Annica - 10 juni 2016 22:51

Nu har ännu en dag gått vilket innebär att de bara e två dagar kvar innan min behandling kör igång.. :-/
Vet eg inte vad jag tycker om de.. ena sidan så vill jag stanna tiden för att jag inte vill å andra sidan så känns de som att nu kör vi så jag kan få bli av med min inneboende nån gång för den vill jag vräka så fort som möjligt!!
De som skrämmer mig med cytostatikabehandlingen e hur jag kommer att må, e ju livrädd för att jag ska däcka totalt.. jag som e så glad att jag äntligen piggnat på mig, ok att jag inte e lika pigg som förut men jag har ju piggnat på mig rejält så jag vill inte bli dålig igen.. :-(
I dag har jag haft en blandad dag.. har varit å myst med fina Gaya å njutit i stall luften vilket va underbart men när jag kom hem dippade jag ner i nån svacka.. tycker inget e kul just nu å känner mig mest ledsen å hängig... :-( blir nog bra i morgon när jag får träffa Gaya igen, hon gör mig alltid glad :-) hon e sån busunge, en riktig liten tonåring, välter skottkärran när Jessica mockar hagen.. välter vattenhinkarna som Jessica bär ut.. lilla slyngeln ;-)
Som vissa av er vet så har jag ju startat en insamling på Cancerfondens hemsida där mitt första mål e 5000:- å jag säljer bla smycken där 50% av överskottet går till den insamlingen så vill ni köpa nåt e de bara att lämna en kommentar så hör jag av mig till er :-) sätter in några bilder som ex.

https://www.cancerfonden.se/insamlingar/annica-skogzberg
De e super bökigt att inte få göra så mycket med armarna, speciellt inte höger armen innan portacaten läkt å eftersom jag e högerhänt så gör jag vissa saker utan att tänka mig för.. mycket går ju av bara farten men jag försöker tänka till ;-)
Nu ska jag fika så må så gott alla vänner :-))

Av Annica - 10 juni 2016 00:26

Jag som hela dagen i går sa att de inte gjorde ont efter operationen, hmm... ack så fel jag hade för i dag har jag haft ont.. för att inte tala om hur natten va... hur jag än låg så gjorde de ont.. :-(
De e mycket jag inte får göra förrens detta har läkt, om ca 10 dagar.. får inte bära, får inte lyfta upp armarna mm vilket innebär att stackars Stefan får hjälpa mig stup i kvarten när jag ska ha ner saker från skåp mm.. kunde ju inte ens tvätta håret själv utan att halvt svimma pga smärtan :-(
På måndag kör ju cytostatika behandlingarna igång å jag hade ju eg tänkt att rida i helgen men jag får ju inte de nu efter operationen.. jag skulle nog eg kunna åka runt på Gaya om Stefan leder mig men skulle aldrig förlåta mig själv om nåt hände..
Min nya inneboende jag fått inopererad innehåller titan så den kan ge utslag på diverse kontroller så jag har fått ett kort jag alltid ska ha med mig ifall de inträffar eller om de händer mig nåt..
När jag hade gjort min förra op så trodde jag att jag aldrig mer skulle kunna orka nån mer op mm men nu har jag ju faktiskt klarat op 2!!!
Man klarar nog mer än vad man tror när man inte har nåt att välja på..
Men nu e i alla fall två viktiga steg avbockade å snart bockar jag även av behandlings starten å efter de väntar läkarbesök, röntgen mm...
Från de ena till de andra så har jag nu börjat äta aprikoskärnor och dricka en varm mysig kopp chaga med honung plus att jag äter vitaminer, mineraler å antioxidanter så nu ska min kropp boostas upp inför behandlingarna :-)
Tusen tack till Jeanette på "Naturliga Norrland" som skickade detta till mig som present, jag blev jätteglad!!
Tack kära vännen :-)
Aprikoskärnor e ju kända för att "ta kål på" tumörer pga att dom innehåller cyanid vilket gör att det dödar tumörerna, nackdelen dock e just att dom innehåller cyanid så man får va försiktig med hur många man äter..,
Nu ska jag försöka bortse från smärtan å gå å sussa kudden.. avslutar med bild på hur såret ser ut i dag plus bild på mitt nya kort jag alltid ska ha med mig..
Natti, natti alla vänner :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards