Alla inlägg under juni 2016

Av Annica - 1 juni 2016 00:20

I dag ringde dom från onkologen och de har blivit ändrade planer ang min infart, (så dom slipper sticka sönder mig varje gång), i går bestämde vi att jag skulle få en piccline (dom sätter in en slang i armen) insatt men i dag när dom ringde så tyckte dom att de nog vore bättre om jag fick en portacat i stället, vilket jag nog håller med om...
Om man har en piccline får man inte bada mm plus att man måste iväg å lägga om den en gång i veckan å har man en sån e de inte optimalt att vara i stallmiljö vilket jag ju är...
En portacat däremot opereras in under huden nedanför nyckelbenet å den e lättare att ha när man bla vistas i stallmiljö mm, nackdelen dock e att när dom sätter in den blir de operation, som tur e bara över dagen men det är ändå bökigare att sätta in den än vad de hade varit med en piccline... så nu inväntar jag op tid vilket bara skulle ta några dagar.
I morgon ska jag till ackis å ta biopsi på min förstorade lymfkörtel å hjälp mig att be till alla högre makter som finns att den e cancerfri, annars blir de jobbigt... :-/
De e mycket som händer nu å fort går de, kommer knappt ihåg hälften från i går...
De jag hitills vet är att först biopsi, sen op å sen startar vi med cellgifterna å allt detta ska ske helst inom en vecka..!!
Dom ska oxå ta nåt genprov på mig då dom tror att detta kan vara ärftligt.. både min mamma å mormor har ju oxå haft cancer, dock så kan de likväl komma från min pappas sida.
Skulle de vara som så att de e ärftligt så e risken stor att jag även kan få bröstcancer så då kommer dom operera bort mina bröst å sätta in silikon i stället.. mycket, mycket som händer nu :-/
I dag har jag kollat på nätet ang peruk å eftersom jag får en så ska jag hämta ut en men jag vet inte hur sugen jag e på att använda den jämt... vad har jag att skämmas för..?? kan jag rå för att jag blev sjuk..?? ska fundera å känna efter lite...
I dag har fina Gaya och även Tyson fått varsitt sommarbad :-)
Gaya tyckte nog de va skönt i värmen att bada lite, däremot så tyckte inte Tyson de va skönt... han verkligen hatar att duschas, värsta djurplågeriet tycker han ;-) däremot så att bada i sjön gör han så gärna så, de e skillnad tycker han :-)
Nu ska jag sussa så jag avslutar med att lägga in en bild på min nya vän jag ska få, portacaten, natti alla vänner :-))



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards