Alla inlägg den 19 juli 2016

Av Annica - 19 juli 2016 22:57

Kom på en sak i dag...
Jag får ju min nästa cellgiftsbehandling onsd den 27/7 och den 1/8 firar Stefan å jag vår 26:e förlovningsdag plus att Stefan fyller år den 3/8 å bägge dom här dagarna kommer ju jag att missa pga att jag blir så dålig efter behandlingen.. :-(
Antar att de bästa e att vi firar allt innan min behandling..
I dag har Gaya å jag ridit ut på vår första skogstur ever, alldeles själva å utan "fegsnöre" å de gick jättebra, hon va såå duktig!!
Vi gick över diken, stockar å stenar å hon tuffade på som att vi hade gjort de hundratals gånger, mötte även en stor traktor å även de gick superbra!
Nog för att jag e partisk men jag måste faktiskt säga att Gaya e väldigt duktig för att va så ung, de e verkligen kanon psyke på henne :-)
De va så himla kul att rida, vi travade en lång bit å de gick super, hon tyckte de va jättekul :-)
Efter ridningen gick Stefan, jag å Tyson på kantarelljakt å just nu verkar hela skogen lysa i guld pga all svamp = superkul för en svampälskare som mig, mums :-)
Från de ena till de andra så har jag så mycket tankar.. så mycket frågetecken i mitt huvud.. e så mycket jag tänker å ser annorlunda på nu sedan jag blev sjuk, e helt andra saker jag värderar nu för tiden..
En sak har jag i alla fall lärt mig av min sjukdom å de e vilka som e mina äkta vänner å de uppskattar jag verkligen!!
Ni e så goa alla som hör av er, hjälper å bryr sig om mig, ni vet vilka ni är å ni ska veta att de värmer gott i mitt hjärta :-D
Hade aldrig klarat av den här "resan" utan er!!
En annan fundering som dykt upp hos mig sedan jag blev sjuk e att from nu ska jag leva mitt lev efter hur jag vill ha de, kanske kommer de innebära förändringar som e till de sämre för vissa men till de bättre för mig å Stefan å de e de allra viktigaste för mig..!
Nu ska jag snart sova så jag avslutar med några bilder från skogsturen i dag, natti natti vänner :-))




Av Annica - 19 juli 2016 00:08

I dag va de tajm för nya prover och några timmar senare kom svaren å proverna va skit.. :-(
Jättedåliga..
Vita blodkroppar va superlåga och likaså hb.. hb va 86..!!
Kanske därför jag känt mig så hängig.. deppig å känslig.. :-/
Ska tillbaka å ta nya prover på fredag plus att jag har tid hos läkaren på måndag..
Undrar vad dom gör åt mina dåliga prover.. om jag kan få min behandling som "vanligt" eller om den måste skjutas upp.. proverna lär ju inte bli bättre med en ny cytostatikabehandling utan tvärtom å jag vet inte hur lågt de e ok att dom sjunker.. :-/
Med tanke på dom låga vita blodkropparna så lär ju jag va extremt infektionskänslig just nu = inte smart att fara runt på stan mm...
Jag har tänkt lite sedan jag blev sjuk å de känns som att jag skulle vilja ha lite förändring med vissa saker i livet.. känns som att de e dags att ta steget jag så många år funderat på.. känns som att man lätt fastnar i gamla vanor pga enkelheten men jag känner mig färdig.. känner mig less nu..
Nu kanske ni tycker att jag yrar i nattmössan men jag kan inte tala om vad de e jag menar, kan inte säga nåt förrens jag vet om å när de blir nåt ;-)
Den här veckan kommer jag å Gaya förhoppningsvis rida vår första lektion å de ska bli såå kul :-)
Jag funderar på att hitta nån pålitlig tjej/kille som vill hjälpa mig med Gaya dom dagarna jag får behandling..
Ca 1-1,5 v i månaden e jag totalt utslagen å kan inte ens ta mig till toaletten utan Stefans hjälp å under den tiden får ju lilla Gaya bara stå å inte göra ett smack.. å då blir hon ledsen :-(
E ju så trist att hon ska behöva stå å inte göra nåt under tiden jag fått behandling..
Ja.. vi får väl se vad å hur jag gör å vad som händer..
Avslutar med lite Gaya kort, natti alla hjärtana :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards