Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Annica - 26 juli 2016 23:21

I morgon e de dags för min tredje cytostatikabehandling.. förhoppningsvis har jag gjort hälften efter den men de troliga e att jag kommer få nån/några behandlingar extra pga att de va cancerceller även i lymfkörteln.. men jag håller mina tummar å tår att de räcker med 6 st behandlingar!!
De e verkligen absolut de värsta jag varit med om att få cellgifter.. fy farao så dålig man blir av skiten.. :-(
De jobbigaste e att när jag väl piggnat på mig å orkar göra saker så e de dags för cellgifter igen som trycker ner mig.. :-/
I dag har jag farit runt i hela Uppsala å handlat födelsedagspresenter till Stefan, han fyller ju år den 3/8 men pga min behandling så e jag förmodligen för dålig då för att orka med ett kalas så därför firar vi honom i förskott i stället, på torsd :-)
I dag har de känts lite bättre, har inte känt mig lika deppig :-) men däremot så e jag väldigt känslig, tar åt mig lätt å blir ledsen lätt..
Sedan min operation så har jag ju haft så himla ont i mitt ena ben å de går inte över.. vete håle varför jag har så ont.. om de e pga dom ev avskurna nerverna eller om de e pga nåt annat men till å från har jag så pass ont så jag inte ens kan gå på benet.. :-( ska prata med doktorn å fråga vid nästa besök..
Nu ska jag packa väskan inför behandlingen i morgon, ska ha med mig ljudbok, korsord, smörgåsar mm så jag avslutar med några sanna ord, natti natti vänner :-))

Av Annica - 26 juli 2016 00:15

I dag va de dags för nytt läkarbesök inför den ev behandlingen på onsd å som vanligt så verkligen hatar jag att vara där.. när jag e där å ser alla andra sjuka människor så blir allt "på riktigt", då blir jag påmind om hur verkligheten eg ser ut för mig.. :-/
Läkarbesöket gick bra, läkaren va nöjd med mina provsvar å hur snabbt min kropp återhämtar sig, hon tyckte även de va väldigt bra att cancermarkören redan har halverats, dock så blir de ev några behandlingar till :-(
Min svullna lymfkörtel innehöll ju cancer celler så pga av de ligger jag nu på grad 3.. :-(
Läkaren gav i alla fall klartecken till behandlingen på onsd så de blir då min tredje behandling..
I dag har jag varit trött... hängig... deppig.. :-( verkar va i en dålig period just nu.. men de ska jag se till att ändra på å bli pigg å glad igen!!
Från de ena till de andra så har de varit sååå varmt i dag!!
Jösses.. 30 grader..!!!
De gillar inte Tyson, e ju inte en polarhunds favoritväder precis.. han har de så hemskt jobbigt stackarn :-(
Vi försöker hjälpa honom med bla kylhalsband (ett halsband man lägger i blöt), blöter handdukar till honom, duschar honom, gör egen hundig isglass mm.. vi har även provat kyltäcke men de verkade inte ha nån större effekt alls på honom.. :-/
De absolut bästa för Tyson såna här varma dagar e att stanna inomhus vid ac:en.. den har verkligen fått jobba i dag, e superglad över att vi har den, de köpet har vi aldrig ångrat!!
I dag har jag löslongerat Gaya å hon va jätteduktig :-) de va första gången hon fick jobba med inspänningstyglarna men de gick oxå bra :-)
Nu e john blund på väg hit så jag avslutar med några foton på en stekhet polarhund..
Nu ska jag sussa så natti natti vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards