Alla inlägg under juli 2016

Av Annica - 4 juli 2016 22:53

Jösses vilken dag de har varit i dag.. jättekobbig blev den... :-(
Jag gör en lång historia kort..
Dagen började med provtagning kl 8.00 för att sen pinna iväg till ODA (onkologisk dagvårdsavdelning) kl 9.00 för att få cytostatikabehandling nr 2.
När de va dags för mig att få min behandling hade svaret inte kommit ännu så allt blev förskjutet nån timme.. men så äntligen kom mina gifter å den första påsen tar ca 3 timmar, suck.. superdrygt.. :-/
När den påsen äntligen va klar så blev jag så glad för nästa påse tar under timmen, skönt att få åka hem snart tänkte jag.. men attans så fel jag hade...
När dom kom å bytte påse såg dom att dom hade gjort fel... de va inte min medicinpåse jag hade fått utan i 3 timmar hade jag suttit å fått NATRIUMKLORID.. som eg mest e till för att spola min portacat mm...
Gissa hur glad jag blev när jag insåg att de bara va å börja om igen, 3 långa timmar framför mig igen... :-/
Kom inte hem förrens strax innan 18 så nu e jag jättetrött...
Stefan likaså, han har ju varit med mig hela dagen förutom att han varit hem å rastat Tusse..
Sköterskan som hade gjort felet bad typ 1000 ggr om ursäkt, jag tyckte synd om henne.. inte så lätt när dom har arbetet långt upp över öronen..
"Min" droppmaskin e en riktigt klok liten sak.. han kan räkna ut allt å har svar på allt ;-) (sätter in bild på den).
När allt blev så försenat i dag så va jag tvungen att äta lite mellan cellgifterna så jag plockade på mig varm choklad, kaffe, drickbuljong, skorpor med marmelad mm.. ni kan ju själva se på fotot hur jag smaskade.. ;-)
Personalen e jättegoa på den här avd :-)
Hoppas jag klarar mig bra efter den här behandlingen... läkaren sa att jag hade klarat mig bra i jämförelse mot många andra :-)
Så håll era tummar å tår att allt går bra!!!
I morgon em ska jag till Rapunzel å prova ut peruk :-)
Hoppas jag hittar nåt fint, om jag gör de så kommer jag nog att raka hela mitt huvud, för dom fjuna jag sparade mitt uppanpå mitt huvud tokrasar nu..
Å de e massor.. fullt på kudden jag får ta bort varje morgon, jag kan ju säga som så att de e inge kul.. :-(
Undrar hur jag kommer se ut när ögonfransarna rasar.. lär ju se ut som värsta missfostret.. :-/
Nu e jag så trött så ögonen går i kors så.. natti natti alla :-))

Av Annica - 3 juli 2016 23:06

Jaha... då har 3 veckor redan gått å de e dags för nästa cytostatikabehandling, nr 2 av 7.
I morgon bitti kl 8.00 ska jag vara på Ackis ing 70 å ta prover å sen kl 9.00 e proverna klara å jag ska vara på Onkologen å om proverna e oförändrade så börjar behandlingen efter de å tar ca 4-6 timmar..
I morgon bitti kl 6.00-7.00 ska jag ta min pre mediciner som bla e 32 st kortisontabletter, anti kräk piller mm, mm... :-/
Känner inte ett smack för de, önskar att den här skiten kunde va över..
E orolig över hur jag kommer må efter den här behandlingen, hoppas verkligen att jag inte blir sämre än vad jag va förra gången.. efter förra behandlingen så mådde jag ju ok både månd å tisd å de va först på onsd jag blev dålig, eller dålig e eg fel ordval, totalt utslagen e ett bättre ord... om ni tänker er värsta muskel å ledsmärtan man kan få vid influensa å så gångrar ni de med typ 100 miljoner, då vet ni vilken jäkla smärta de där giftet ger en...
Plus de här med håret.. i morgon e de nog dags att raka av allting för nu rasar de i stora tuvor å jag rakar hellre av de än har kala fläckar lite här å var på huvudet... :-(
Suck vad jag inte vill att den här dagen ska ta slut.. vill inte ha den hemska medicinen :-( men vad har jag för val.. kniven mot strupen liksom... :-/
Nu ska jag packa min lilla väska med en bra bok, korsordstidning å lite att smaska på till lunch.
Avslutar med foton på dom finaste som finns i mitt liv, mina hjärtan, plus en bild på korthåriga jag..
Natti natti alla :-))


Av Annica - 2 juli 2016 22:20

I dag har de varit en dålig dag, helt värdo.. :-/ vet inte riktigt varför men jag har känt mig så ledsen å deppig..
E så mycket skit just nu, känns lite väl motigt...
Inte nog med att jag e dålig utan nu har Gayas allergi blommat upp igen, fotosensibiliteten har slagit ut till typ 200%... hennes vita ben blev stolptjocka å fulla med nässelutslag å likaså hennes vita fläckar, dock inte lika mycket som tur är!
Hon får nu vara inne dagtid å ute nattetid, som en vampyr.. ;-) hon har sitt uv-täcke på sig ute plus höga skydd som täcker de mesta av hennes vita på benen, tyvärr ej allt..
Trots att de bara gått 2 dagar sedan vi vände på dygnet så har hennes svullna ben gått ner jättemycket :-) vilket gör mig glad men samtidigt så tycker jag så synd om henne, lilla hjärtat... :-( de e ju nu hon ska gå i stor hage å äta massor av gräs hela tiden, inte gå i en nerbetad liten hage å va inne hela dagarna.. :-(
Lilla flickan...
Å till råga på de så e hennes matte deppig, tråkig, nere, ledsen mm.. känns som att jag inte vill vara med längre, jag önskar jag kunde hoppa av den här jävla resan.. orkar inte mer nu, på måndag e de ju dags för cytostatikabehandling nr 2 å jag vill inte alls de... om de ändå gick att få bort de här skiten nu..
Som många säger så e jag ganska stark å brukar ta mig igenom de mesta men den här gången verkar de vara lite väl övermäktigt å jag e så jäkla less..
Men va 17 har jag att välja på.. ingenting.. bara å gilla läget...
En sak som brukar få mig glad e när jag bakar så i dag gjorde jag lite cupcakes men inte ens de fick mig att bli gladare...
Nu ska gnälliga jag äta upp alla cupcakesen så go natt alla goa vänner :-))

Av Annica - 1 juli 2016 22:50

I dag blev jag superbesviken...
Jag hade tid för att prova ut peruk kl 14.30 å runt kl 14.00 när vi va på väg dit så får jag ett sms att dom gjort fel å bokat in mig till en som va ledig så tyvärr va dom tvungna att avboka dagens besök :-(
De stod även i messet att dom hade försökt att ringa mig utan resultat vilket e jättekonstigt för jag både fick samtal plus att jag ringde själv så jag fattar ingenting.. :-/
Skitdåligt av Rapunzel tycker jag..!
Nu lär de ju dröja innan jag kan åka å prova ut peruk pga att jag får cytostatika på måndag så hela nästa vecka kan jag ju räkna bort helt..
Suck va besviken jag blev :-/
Lite halv ledsen e jag oxå pga att jag hade tänkt boka tid för en ny tatuering men de satte min läkare stopp för..
Han avrådde starkt för att tatuera mig nu pga infektionsrisken..
Pga att jag får cytostatika så sjunker ju mina vita blodkroppar vilket innebär att mitt immunförsvar e lika med noll å skulle jag tatuera mig nu så e de stor risk att jag får infektion i tatueringen å skulle de ske måste jag bli inlagd å få antibiotika intravenöst å jag vill ju verkligen inte ligga på sjukhus så jag får lov att lägga tatueringstankarna på hyllan ett tag.. :-(
Från de ena till de andra så går mitt mående väldigt upp å ner...
Jag blev i dag tvungen att inse att jag inte alls har samma kraft nu som jag hade innan operationen.. orkar inte alls lika mycket nu vilket gör mig tokig för de innebär att jag måste be om hjälp å de hatar jag... jag tycker inte om att känna mig så pass rutten så jag inte klarar av dom dagliga sysslorna själv.. hatar att behöva va beroende av andra.. de e liksom inte jag... :-/
Undrar när jag e tillbaka till fullo.. kanske dröjer ända tills alla cytostatikabehandlingar e avklarade..
Ibland kommer allt över mig.. sjukdomen.. ibland blir jag så deppig å känner mig ledsen, känns så jäkla overkligt.. jag.. cancer.. helt sjukt ju..
Jag hoppas verkligen cytostatikabehandlingarna kan göra mig frisk...
E bedrövligt att leva i ovisshet.. men jag försöker att leva i nuet å inte gå å tänka på allt som hänt/händer.. men de e inte så jäkla lätt.. :-/
Avslutar dagens inlägg med lite kloka ord.. natti natti alla vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards