Direktlänk till inlägg 9 augusti 2016

Otursförföljda jag... :-(

Av Annica - 9 augusti 2016 22:26

Hur mycket otur kan man ha... räcker de inte med allt skit som varit nu..??!!
I går när Gaya å jag fastnade i eltråden så gjorde hon tydligen illa sig.. tror hon oxå fastnade med benet som jag gjorde för i dag va hennes ena fram svullen å varm... :-(
Lindade arnika vått omslag som hon fick gå med några timmar sen enbart "torrlindning" som hon får ha över natten så får vi se hur de e i morgon.. hon får sova inne på natten nu tsv å gå i en mindre hage.. e de inte bättre innan fred lär nog vetten komma då platsen där svullnaden är e lite oroande... :-/
Känns som att både hon å jag borde ha haft vårt skit snart...
De märks vad cancern ställer till de för mig, inte enbart fysiskt utan även psykiskt för de krävs så lite nu för tiden för att få mig ledsen å uppgiven.. minsta motgång som för andra inte e nåt speciellt blir super mega stort å jobbigt för mig.. kanske e så de blir... jag vet inte.. har ju liksom inte varit i den här situationen tidigare..
Från de ena till de andra så fortsätter jag med mina tillskotter, trots att dom smakar så illa så magen nästan vänder sig på mig.. brännässlan e en väldigt äcklig men nyttig sak jag dricker varje dag.. även chaga (sprängticka) gör jag så gott jag kan med men de e ju såå äckligt.. örten åkerfräken kokar jag som te å dricker, åkerfräken innehåller mycket kiselsyra som höjer antalet vita blodkroppar vilket stärker immunförsvaret å de behöver ju verkligen jag!! Åkerfräken te smakar i alla fall inte illa :-) jag äter även c-vit, d-vit, zink, selen mm.
De sägs ju att bla zink kan få cancertumörer att krympa men då måste man upp i ganska höga doser vilket jag inte vågat mig på ännu...
I kväll kom min fina vän Anna-Lena å hennes man Nicke å hälsade på i stallet vilket va jättekul!!
Om du läser detta Anna-Lena så vill jag att ni ska veta att vi tycker jättemycket om er :-)
Nu ska jag ta en smörgås innan john blund kommer så jag avslutar med att sätta in en bild på en sak jag halv svimmade när jag såg, såå sjukt snygga!! Natti vänner :-))

 
 
Blondie

Blondie

10 augusti 2016 00:03

Hej vännen. Såg att du äter tillskott. Vill bara tipsa dig om att äta gurkmeja varje dag en tesked blandad i olivolja och riv på lite svartpeppar. Det är verkligen en dunderkur. Läs om det på nätet. Kram

http://Blondinmamman.se

Annica

11 augusti 2016 17:04

Åh va precist du skriver de, jag köpte i går gurkmeja till min häst å hällde ur en del till mig oxå som jag nu ska testa :-)
Tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards