Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av Annica - 17 augusti 2016 22:54

I dag har jag varit på sjukhuset och fått min fjärde cytostatikabehandling.. tyvärr fanns de inga sängar lediga så jag hade fått en stol inbokad (sätter in bild på de) till mig vilket jag hatar.. :-/ man sitter ju som en kråka å jag får jätteont i ryggen av stolen å efter ca 4-5 timmar hade nog ryggen gått av på mig..
Själva behandlingen gick bra men en sak e jättekonstig.. trots att dom den här gången har dragit ner cellgifterna med 25% så har jag redan fått den sk cytostatikautlösta kroppsvärken vilket e super skumt för de brukar inte komma förrens efter ca 3 dagar, har aldrig varit med om att de kommit samma dag som behandlingen.. :-/
Jättekonstigt e de...
Häromdagen kom kissarnas nya klösträd å de blev verkligen jättebra å dom tokälskar de :-) nu har dom bortskämda små luddbollarna 4 st stora träd runt om i huset som dom far emellan :-D (sätter in bild på när Lennox inviger det).
Nu ska jag "tycka synd om mig" fika så natti natti alla vänner :-))



Av Annica - 17 augusti 2016 00:49

I morgon e de dags igen för min fjärde cellgiftsbehandling.. kanske.. jag vet ju inte de just nu.. :-/
Känns ju lite ruttet att åka dit om de ändå inte blir nåt.. :-(
Min söta uggleväska e i all fall packad med min nya söta rosa mp3 spelare ihop med mina nya söta rosa hörlurar, godis, macka, korsordstidning mm.. så redo e jag.. håll era tummar å tår att de blir behandling i morgon för mig!
Läkaren har ju pga mina dåliga värden dragit ner mina cellgifter till 75%, kanske jag inte blir lika dålig efter behandlingen nu när de e lite nerdraget..??
Skulle ju vara fantastiskt!!
Två timmar innan varje behandling har jag ca 50 st tabletter jag ska ta, de e cortison, antikräkmedel mm...
I dag har jag haft en jobbig dag igen.. trött, hängig å deppig.. helt värdelöst e de.. :-/ men jag har gjort en god gärning i dag :-)
De va en liten fågel som hade fastnat mellan fönstret å gallret i min box å stallkatten Rune gjorde allt han kunde för att få äta upp den men jag lyckades få in den i en handduk å gick sedan ut med den å han va så trött å stressad, va helt slut.. men efter lite vila piggnade han på sig å flög iväg :-)
Om några timmar ringer klockan så nu kommer john blund.. jag avslutar med foto på mina nya rosa saker, natti natti vänner :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards