Alla inlägg den 24 augusti 2016

Av Annica - 24 augusti 2016 23:42

Onsdags förra veckan fick jag ju min fjärde cytostatikabehandling å återhämtningen sedan dess har varit tuff.. så jäkla tuff.. har varit så trött.. vilket jag visserligen fortfarande är..
"Cytostatikautlöst trötthet" kallas de tydligen å beror oftast på bla "Cytostatikautlöst anemi" som i sin tur innebär att pga cellgifterna inte kan skilja på onda å goda celler så ger ju cellgifterna på sig alla celler, även dom som kroppen eg behöver ha kvar å cellgifterna dödar fortare än vad benmärgen hinner producera vilket i sin tur ger väldigt låga å dåliga blodvärden..
Jag får ju cellgifter var tredje vecka å de e oftast precis vad kroppen behöver för att hinna återhämta sig å när man precis har gjort de å börjar må bra så e de dags för dom jäkla medicinerna igen som trycker ner kroppen totalt.. :-(
Nu e de förhoppningsvis "bara" 2 (max 3) behandlingar kvar men de känns som 2000 behandlingar för de blir jobbigare å jobbigare att återhämta mig efter varje behandling.. skit jobbigt e de... :-/
En av dom två cellgifterna jag får kan ju ge permanenta nervskador i händer å fötter, därav dom sänkte min dos men ni ska ju inte tro att värken sänktes bara för att dosen gjorde de.. icke sa nicke... värker som tusen nålar gånger en miljon... :-/
Jag e sååå jäkla less på att må dåligt nu.. orkar inte återhämta mig hur många gånger som helst för att direkt bli nedtryckt av medicinerna igen.. jag e inte gjord av stål, sten å betong utan även jag kan bli trött.. för trött..
Plus denna ledsamhet som jag känner hela tiden.. när går den över.. kommer den nånsin gå över.. eller...??!! :-/
Vill inte va deppig å sjuk längre.. jag vill bli den gamla vanliga Annica igen..
E less på detta nu..
Go natt vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards