Alla inlägg den 10 september 2016

Av Annica - 10 september 2016 23:25

I går va de dags för vetten att komma på återbesök å kolla Gayas öga å de va bättre men tyvärr ej så pass bra som hon borde ha varit så dom kommer tillbaka på torsdag igen..
Å i dag va de dags för nästa sak.. super fult sår på benet så då va de bara att ringa vetten igen då.. :-(
Pga att de va kväll å bara jouren som jobbade så hade dom fullt upp så jag har gjort enligt vettens rek så får vi se hur de blir ;-) jag ska ringa vetten i morgon bitti igen..
Måste säga att de e himlans smidigt att man kan fota/filma mm å skicka till vetten :-)
Gaya har ju pga såret i ögat "lapp för ögat" men den har jag nu tagit bort så hon hinner se saker ordentligt å inte göra illa sig på allt..
Så hon e lite sargad nu min fina flicka.. :-/ men jag hoppas de blir bättre nu när hon kommer se ordentligt å slipper gå in i pinnar, träd mm..
Vi e nog av samma skrot å korn Gaya å jag, mig e de ju oxå fel på hela tiden.. ;-)
I dag började biverkningarna kicka in för mig sedan behandlingen i onsdags å de e sååå satans jobbigt..!! :-(
Speciellt jobbigt e de när nåt oförutsett händer å jag e alldeles för dålig för att orka ta hand om de själv, som nu med Gaya som ska ha ögonmedicin 2 ggr / dag mm plus detta med såret nu.. tur i oturen att jag har min fina sambo som alltid ställer upp å hjälper mig när jag e Cytostatikautlöst dålig (läs halvdöd)..
I dag har jag mått halv dåligt.. har orkat mig upp en stund, ätit ordentligt, varit i stallet mm men jag e super orolig för morgondagen hur jag kommer att må.. men, men.. de e väl bara att gilla läget.. de e så de e just nu för mig å jag kan inte göra ett jota för att ändra på de så de blir till att försöka gilla läget..
Jag önskar så att jag "bara" hade en cyto behandling kvar men tyvärr lät de ju inte så utan nu vill dom ju ha in mig på totalt 8 behandlingar..
Suck.. känns lite väl motigt just nu..
Undrar hur mycket ens kropp orkar.. :-/ de e ju ingen som vet så nära ett "breakdown" jag känner mig.. känns som att jag kommer kolappsa snart.. men jag e ju världens bästa på att dölja sånt, sånt visar man ju inte för då e man ju svag.. eller..
Nu ska jag sova så jag avslutar med bilder på Gayas sår.. natti natti vänner :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards