Alla inlägg den 15 september 2016

Av Annica - 15 september 2016 23:56

Å så kom dom den här gången också.. dom jäkla biverkningarna.. självklart.. hur kunde jag va så naiv å tro att jag denna gången skulle slippa de.. :-/
Jag har varit alldeles för dålig för att orka blogga dom senaste dagarna men nu ska jag göra ett försök..
I måndags va veterinären ut till Gaya igen, den här gången både för ögat å såret på benet... man ska vara försiktig med sticksår å de va bra att min magkänsla sa att veterinären behövde komma för såret va ca 4 cm djupt!!
Dom skar rent å tog bort "flärpen" å "grävde" ur all smuts mm, trots att såret inte va dagsfärskt så funderade dom pga alla flugor att sy de men när dom va klara med såret så såg de så fint ut så dom inte ville stänga igen det utan i stället la dom på värsta fina bandaget ;-)
Sen va de dags för ögat.. jag tycker inte hon blivit så pass bra i ögat som hon borde ha blivit på den här behandlingen å dom här dagarna så veterinären tog bakt prov plus bedövade ögat å gjorde rent sårkanterna vilket gjorde henne mycket finare i ögat direkt :-) dom tog även 6 rör blod av henne för att göra ett serum av de till hennes öga så nu får hon serum i ögat, ny ögonsalva plus antiinflammatoriskt å smärtstillande pga såret, återbesök på onsd igen.
I dag hade Gaya klätt av sig bandaget så Stefan fick lägga om såret i dag plus att hon får kompress med medicinsk honung på såret.
De känns väldigt tråkigt med all otur som varit den senaste tiden.. inge kul alls... :-(
Plus att de e super värdo tajmat när jag mår som sämst.. i måndags när vetten va ut trodde jag att jag skulle svimma flera gånger.. jag fick lov att gå å sätta mig flera gånger då jag började kallsvettas som en stucken gris å blev jätte illamående.. trodde jag skulle kräkas inför vetten flera gånger men e glad att de inte blev så!!
I dag trodde jag i min enfald att jag piggnat på mig så pallrade mig in till stora staden men insåg tyvärr ganska fort att så inte va fallet så på väg hem får jag lov att stanna då de jag åt till lunch bestämde sig för att komma upp... undrar vad dom andra bilisterna tänkte när chauffören hänger ut å kalvar värre än en som e dyngrak... :-0
Nu ska jag sova så avslutar med lite kloka å sanna ord, natti natti vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards