Alla inlägg den 18 september 2016

Av Annica - 18 september 2016 23:39

Hur mycket otur kan man ha, när tar den slut..?
E de jag som drar oturen till mig..?
Jag kanske e en otursmagnet.. :-/
Nu räcker de tydligen inte med att jag e sjuk å Gaya skadad utan nu har Tyson skadat sig oxå :-(
Vete håle vad som hände men han snubblade till på promenaden å gnydde till å sen va han halt..
Kanske han vrickade sig.. sträckte sig.. han e halt första stegen när han varit stilla men sedan värmer han ur hältan (hästspråk till hunden oxå..) å efter nån minut syns den knappt å pga de så hoppas jag att de inte e nåt allvarligt men jag tänker bara avvakta nån/några dagar å har de inte blivit bättre då så får vi åka till veterinären..
Mamma hjärtat blir ju orolig för han e ju inte purung längre... han e ju över 10 år... :-/ finaste luddtassen!!
I dag har Gaya fått nya skor men de va inte så lätt för de va obehagligt när benet såret e på skoddes, lilla sötnosen... såret läker på bra :-)
I morgon ska jag åka å hämta min nya sadel, ska bli jättekul :-D
På tisd e de dags för nya prover igen.. de längtar jag inte efter.. :-/ å på onsd kommer veterinären till Gaya igen, hoppas allt e bättre med henne så vi kan börja rida lite :-)
Nu ska jag sova så jag avslutar med foto på världens finaste hund, natti natti alla vänner :-))

Av Annica - 18 september 2016 00:40

I dag har jag haft en av mina bästa dagar sedan behandlingen :-)
Har tom orkat stallet själv plus att jag under kvällen nu har sytt gardiner så för mig har de varit en helt underbar dag som orkat detta.. när man e sjuk så får man va glad för de lilla ;-)
Gaya e nog världsmästare på att klä av sig sina bandage ;-) varje dag när jag kommer ner till hagen så hänger bandaget på trekvart... i dag köpte Stefan en plåstertejp som skulle sitta som berget så de ska bli spännande att se om hon har de kvar i morgon eller ej...
Hon har haft lite otur senaste tiden med tanke på såret i ögat, såret på benet plus att hon e lite hack kyckling i hagen så hon har ju några bett skador oxå, hoppas de ger sig för min lilla flicka... :-/
På tisd e de dags för mina "mitt i mellan" prov.. vet inte om jag ens vill veta provsvaret..
Den här gången va de väldigt jobbigt att återhämta mig efter behandlingen... kan va pga att dom lagt till en tredje medicin..
Jag hatar verkligen vad cellgifterna gör med kroppen... dom slår undan benen på mig totalt å sen när jag orkat återhämta mig då e de dags för ny behandling å åter få benen bortsparkade på mig.. har ledsnat på detta nu, orkar inge mer.. e trött å less nu.. jävla skit sjukdom..
Plus att jag e livrädd över en sak...
Jag har fått en knöl i lymfkörteln under ena armen... oxå...
Har inte kollat upp den ännu men pga att cancern spred sig till lymfsystemet så e de väl en knöl med cancerceller där oxå... skulle de vara så så försämras min prognos väsentligt.. kanske lika bra att gräva en grop å hoppa ner i den redan nu... :-/
Nu ska deppiga jag sova så jag avslutar med bild på dom nysydda gardinerna, lite mörkt för att fota men de syns ju lite i alla fall (sätter in bild på tyget oxå) natti natti vänner :-))



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards