Alla inlägg den 26 september 2016

Av Annica - 26 september 2016 22:16

I dag va de dags för läkarbesök inför onsdagens behandling å de va inget roligt läkarbesök.. blev inte alls som jag ville.. :-(
Läkaren e nöjd med provsvaret på cancermarkören men å all cancer jag hade i buken biter cellgifterna bra på men tyvärr så biter dom inte så bra på lymfan så de kommer bli minst 2 behandlingar till plus ev strålning :-(
Efter min sista behandling ska jag göra en PET röntgen å visar de då att cyton inte fått bort cancern från lymfan så blir de strålning eller operation... de beror på hur utspridda cellerna är, e dom begränsade till lymfan så kan de gå att operera men om de e utspritt runt blodkärlen mm så e de för svårt å riskabelt att op... :-/
Mitt hb va jättedåligt så på onsd kommer jag även att få en blodtransfusion vilket jag verkligen inte gillar.. har ingen lust alls att få någon annans blod :-/ jag kommer även få mina vänliga cellgifter plus antikroppsbehandlingen å allt detta tar ju sån tid.. ena cyton tar 3,5 timme, den andra ca 1 timme, antikroppsbehandlingen tar ca 2 timmar å blodtransfusionen vet jag inte.. plus att före, mellan å efter måste dom spola med koksalt vilket oxå tar sin tid.. suck, de e superdrygt att de tar så lång tid..
Antikroppsbehandlingen måste jag fortsätta med i minst 1 år, var tredje vecka!!!
Jösses.. kommer ju bli heldrygt..
Dagens läkarbesök gjorde mig ledsen å deppig.. :-(
Jag ville ju sååå gärna att onsdagens behandling skulle bli den sista, men icke.. känns som att de aldrig tar slut, varje gång jag tror att allt e bra så ökar mina behandlingar å mediciner, i dag fick jag så mycket ny medicin så jag nästan länsade Apoteket...
Så just nu e Annica inge glad alls.. tvärtom.. :-(
Nu ska jag sova så jag avslutar med lite kloka ord, natti natti :-))

Av Annica - 26 september 2016 00:02

Jaha.. då va de dags igen då för ett nytt läkarbesök.. ärligt talat så e jag lite nervös över de.. vill verkligen inte höra läkaren säga att jag behöver fler än dom 6 planerade behandlingarna.. då skulle jag bli jätteledsen :-(
Gayas öga fortsätter vi att behandla men läkningen går inte speciellt fort, tycker de borde ha blivit bättre vid de har laget.. får väl se vad veterinären säger när hon i veckan kommer tillbaka.. hoppas verkligen de ger sig så hon blir bra nån gång...
I dag blir de ett kort blogginlägg, jag e trött så jag avslutar dagens blogginlägg med ett foto på vår fina Trassel, natti natti alla vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards