Alla inlägg den 27 september 2016

Av Annica - 27 september 2016 22:46

I morgon e de dags igen då...
Sjätte cytostatikabehandlingen.. så jäkla värdelöst.. vill inte längre.. orkar inte längre..
Jag ska va där kl 9 i morgon bitti å beräknar vara klar till ca 16.. de e en riktigt jobbig dag.. i morgon får nog Gaya va ute hela tiden å få sin medicin i hagen för jag tror inte jag orkar plocka in henne i morgon, jag brukar bli väldigt trött efter en sån lång behandlingsdag :-/
Jag blev sååå fruktansvärt besviken å ledsen i går när min läkare sa att morgondagens behandling inte skulle bli den sista.. :-(
Inför varje behandling måste jag några timmar innan ta en hel del medicin.. bla 32 st kortisontabletter, allergimedicin, anti illamående mm..
Dagarna efter behandlingen ska jag oxå ta en massa medicin å sen fasa ut de på ca 1 vecka..
Sedan jag blev sjuk så har jag numera ca 15 olika mediciner som jag ska ta x antal tabletter av tre gånger om dagen = de blir måååånga piller... :-/
Har precis packat väskan inför morgondagen med en bok, korsordstidning, smörgåsar, Yoggi mm.. även fast de inte e så fysiskt jobbigt att sitta en hel dag å få medicin så blir man jäkligt hungrig så de gäller att man har nåt med sig att stoppa i magen, kortisonet gör ju att man blir mer sugen på gosaker å hungrig.. ;-)
Nu ska jag snart sussa så jag avslutar med lite kloka ord, natti natti vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards