Alla inlägg den 13 oktober 2016

Av Annica - 13 oktober 2016 23:40

I dag har Stefan hjälpt mig att mocka hage, puh va jobbigt de va..!!!
Planen va att mocka bort allt bajs men efter drygt 10 st överfulla kärror så gav min kropp upp... :-/ jösses så slut jag blev.. de va så allting snurrade så jag fick sätta mig ner å vila ett tag... sen när vi skulle gå tillbaka till stallet höll jag på att svimma flera gånger å sen kom illamåendet å kräkning som ett brev på posten :-( jag fick sätta mig vid sidan av vägen tills Stefan kom med bilen å kunde köra hem mig..
Jag e visst inte odödlig ;-) inte så pigg som jag själv tror heller.. kanske ska försöka ta de lite lugnare å lyssna på kroppen, jag måste nog ta å inse att jag har CANCER å går på enormt starka mediciner...
Innan vi började mocka hagen så tömkörde jag Gaya å de gick jättebra, hon va superduktig!!
Gaya har verkligen ett enormt superpsyke, å så e hon jäkligt snygg oxå ;-) i min värld så e hon ju världens snyggaste!
De va superkul att tömköra å jag längtar tills ultraljudet e klart å jag vet mer för nu längtar jag tills inkörningen kan börja :-)
Från de ena till de andra så ska jag i dag fortsätta berätta om mina "barn" å i dag har turen kommit till vår kisse "Trassel".
Trassel föddes April 2014 å vi köpte honom i Juli 2014. Han e korsning norsk skogskatt/bondkatt å e långhårig, enormt långhårig för att vara norsk kisse till 50%, han har en sån rejäl man så när den e ny kammad står den ut ca 1 dm :-)
Pga hans päls så kräver han daglig pälsvård å trots att han blir genom borstad varje dag så får han ändå tuvor under frambenen mm som vi får klippa/raka bort, då kan ni ju tänka er pälsens tjocklek...
Trassel e en kisse med kanon psyke, jag tror inte de finns nånting som skrämmer honom, han e sten cool!
Men han e en tjuv... han stjäl disksvampar, disktrasor ja allt som går in i hans mun å så samlar han allt i sovrummet ;-) så e de nåt som e borta här hemma börjar vi alltid med att kolla Trassels gömma å där brukar man kunna hitta de mesta ;-)
Trassel älskar Tyson, han går ofta å rullar ihop sig som en liten boll hos Tyson å Tyson e så snäll mot honom, likaså när Tyson får mat, då kommer Trassel som skjuten ur en kanon fram till Tysons matskål för att kolla om de e nåt han tycker om å när Tyson står å äter så går Trassel fram till matskålen å slickar mm å inte ens då gör Tyson nåt utan han e jätte försiktig när han äter, han tar maten så försiktigt för att inte råka göra illa Trassel :-) de e en snäll hund de!!!
Nu ska jag sova så jag avslutar med bilder (andra bilden e första gången Trassel som kattunge träffade Tyson..) på Trassel, natti natti alla goa vänner :-))





Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards