Direktlänk till inlägg 21 oktober 2016

Tråkigt veterinärbesök... :-/

Av Annica - 21 oktober 2016 00:04

I dag va veterinären ut till Gaya igen pga att jag tycker hon har börjat "gå konstigt"... ju mer såret på benet har börjat läka desto mer har hon sett skum ut... :-/
Efter ett par timmars undersökningar så va de inte höger fram där såret sitter utan problemet sitter i vänster fram, hon va även väldigt spänd i korset, mest på höger sida å de kan bero på att hon har ont i vänster fram...
Hon hade extremt ont efter böjprovet, knappt hon kunde gå :-(
Vetten kan ju inte göra så mycket mera i stallet så då finns de två vägar att gå.. den ena e att ställa henne i sjukhage med medicin å avvakta nån månad å sen ny koll osv alt åka in med henne till klinik å pga hennes ålder, den kraftiga hältan plus att hon reagerade VÄLDIGT MYCKET när vetten rörde dom små benen som sitter vid kotan (jag kommer inte ihåg alla fina namn dom hade..) så tyckte han att hon skulle in, alla gånger!
Jag känner som så att hon e så ung så jag vill inte chansa att de e nåt som ev läker fel mm utan jag vill veta vad de e för fel å vad vi kan göra åt de.. vill de sig riktigt illa så kan de bli upp till 6 månader i sjukhage :-(
Vetten va inne på spricka/ fraktur i nåt av dom små benen vilket jag hoppas att de inte är... fattar inte hur mycket man kan skada sig, hon har ju knappt gjort annat än stått skadad senaste året... lilla fina gumman..
De e så himla trist att aldrig kunna fortsätta med inridningen.. först så fick ju jag cancer å opererades å sen började ju behandlingarna å när jag nu ska försöka piggna på mig så har hon skadat sig :-/ himlans trist e de...
Nu får hon gå i sjukhage tills vi varit in till kliniken ifall de e nåt som blir förvärrat av för mycket rörelse så e de bättre att ta de säkra före de osäkra... eg så ville ju vetten helst att hon skulle stå på box tills vi varit på kliniken men efter han tänkt å grubblat så va sjukhage ok... stackars fina gumman, e ju inge kul att veta hur ont hon har, hon e verkligen en fantastisk häst, så enormt snäll att hålla på med, vetten hade aldrig träffat en coolare å lugnare 3-åring :-)
Jag e väldigt tacksam just nu att jag för tillfället inte ska få fler cellgiftsbehandlingar för de hade ju aldrig funkat, jag hade ju aldrig orkat åka in med henne utan att typ svimma å kräkas 100 gånger.. visserligen så hade ju Stefan åkt in med henne själv eller som min fina vän sa att hon hade följt med vilket va så himla snällt :-)
Nu e jag så extremt trött å ska gå å sova så jag avslutar med foton på finaste hjärtat, natti natti vänner :-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards