Alla inlägg den 29 oktober 2016

Av Annica - 29 oktober 2016 00:26

Som rubriken lyder så e jag ju fortfarande sjuk även fast jag varje dag försöker glömma de.. går lite sisådär.. :-/
Jag försöker glömma dom senaste sex månaderna, de har varit den värsta tiden i mitt liv..
Operationen va svin jobbig.. ärligt talat så trodde jag att jag skulle komma tillbaka till stallet mm på bara några dagar men så blev de ju verkligen inte... snarare att de blev månader..
Jag hade aldrig kunnat föreställt mig hur jobbig operationen skulle bli.. nu va de ju en stor, lång å komplicerad operation men jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle bli så dålig efteråt..
Dagen efter operationen minns jag knappt men Stefan har berättat att jag hade pratat om både björnar å snöslädar så pga morfinpumpen mådde jag nog ganska bra just då ;-)
Men dagen efter de va bedrövlig.. jag kunde inte ens ta mig till toaletten själv.. kroppen va som efter ett tredje världskrig.. kunde inte ens ta ett endaste steg utan hjälp.. kunde inte äta utan att allt kom upp igen på en gång.. de va en fruktansvärt jobbig tid.. :-(
När jag sedan fick åka hem så va jag jätteglad över de, aldrig hade jag väl kunnat tro att de skulle bli en såå jobbig tid när jag hade kommit hem..
För att göra en lång historia kort så fick jag dagarna efter jag kommit hem åka skytteltrafik till sjukhuset pga att allt jag drack å åt kom upp hela tiden.. jag blev kvar på sjukhuset några dagar å till slut så blev de bättre å bättre å jag kunde åka hem igen å kurera mig, men de tog tid.. en väldigt jobbig tid va de..
Jag kunde inte ens ta mig till toan själv.. inte duscha heller klarade jag av utan hjälp.. jag satt på golvet å Stefan tvättade håret på mig (då hade jag ju fortfarande hår kvar..) senare köpte jag en pall som jag kunde ha i duschen å sitta ner när jag mådde som sämst, de va skönt att ha den dom gångerna benen vek sig..
De tog ca 2 månader innan jag orkade ta mig ner till stallet mm å de va jättekul att få träffa Gaya igen :-) jag hade saknat henne i massor!
Summa summarum så va den här tiden de värsta jag någonsin varit med om å de va många gånger jag tvivlade på att min kropp skulle orka komma tillbaka till som de va innan operationen..
Nu har de gått ca sex månader å jag har ännu inte fått tillbaka den orken, kraften å energin jag hade innan operationen..de har ju blivit bättre men de e långt ifrån bra, jag blir ju helt slut bara efter en liten stund i stallet, plus värken jag har fått sen jag blev sjuk.. den berättar jag om i morgon för just nu e jag trött å vill sova, så natti natti alla fina vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards